Nivea zorgt voor degelijk jaar bij Beiersdorf

Nivea zorgt voor degelijk jaar bij Beiersdorf

De verkoop van Nivea en Eucerin hebben ervoor gezorgd dat het Duitse Beiersdorf er een degelijk 2015 heeft opzitten, met onder andere een omzetgroei van 6,4 procent en een hogere winst na belastingen.

 

Kleine omzetdaling in West-Europa

De totale omzet van Beiersdorf kwam in 2015 uit op 6,69 miljard euro. Dat is een stijging van 6,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de organische omzetgroei was met 3 procent meer dan degelijk.

 

De winst na belastingen steeg in 2015 van 537 miljoen euro naar 671 miljoen euro. Ook voor het huidige jaar verwacht Beiersdorf dat de omzet met 3 tot 4 procent zal groeien.

 

“Beiersdorf was succesvol in 2015. Zo konden we opnieuw de omzet en onze winst verhogen. Het marktaandeel groeide in onze relevante markten en we hebben de efficiëntie en de competitiviteit van Beiersdorf opnieuw verbeterd. Onze resultaten in 2015 tonen duidelijk aan dat we Beiersdorf meer veerkrachtig hebben gemaakt en dat we op een meer duurzaam en winstgevend pad zitten, ondanks de moeilijke economische situatie.”, zegt Stefan F. Heidenreich, CEO van Beiersdorf.

 

Het succes van Beiersdorf in 2015 was voor een groot deel te danken aan de verkoop van Nivea en Eucerin. Zo groeide de omzet van Nivea met 4,5 procent, terwijl Eucerin er met 5,4 procent op vooruit ging.

 

In West-Europa was er wel een kleine omzetdaling van 0,3 procent, maar in Oost-Europa was er dan weer sprake van een groei van 7,9 procent. De grootste groei was te vinden in Zuid-Amerika, waar de omzet met 10,9 procent de hoogte in schoot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top