Nivea zorgt voor degelijk jaar bij Beiersdorf | RetailDetail

Nivea zorgt voor degelijk jaar bij Beiersdorf

Nivea zorgt voor degelijk jaar bij Beiersdorf

De verkoop van Nivea en Eucerin hebben ervoor gezorgd dat het Duitse Beiersdorf er een degelijk 2015 heeft opzitten, met onder andere een omzetgroei van 6,4 procent en een hogere winst na belastingen.

 

Kleine omzetdaling in West-Europa

De totale omzet van Beiersdorf kwam in 2015 uit op 6,69 miljard euro. Dat is een stijging van 6,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de organische omzetgroei was met 3 procent meer dan degelijk.

 

De winst na belastingen steeg in 2015 van 537 miljoen euro naar 671 miljoen euro. Ook voor het huidige jaar verwacht Beiersdorf dat de omzet met 3 tot 4 procent zal groeien.

 

“Beiersdorf was succesvol in 2015. Zo konden we opnieuw de omzet en onze winst verhogen. Het marktaandeel groeide in onze relevante markten en we hebben de efficiëntie en de competitiviteit van Beiersdorf opnieuw verbeterd. Onze resultaten in 2015 tonen duidelijk aan dat we Beiersdorf meer veerkrachtig hebben gemaakt en dat we op een meer duurzaam en winstgevend pad zitten, ondanks de moeilijke economische situatie.”, zegt Stefan F. Heidenreich, CEO van Beiersdorf.

 

Het succes van Beiersdorf in 2015 was voor een groot deel te danken aan de verkoop van Nivea en Eucerin. Zo groeide de omzet van Nivea met 4,5 procent, terwijl Eucerin er met 5,4 procent op vooruit ging.

 

In West-Europa was er wel een kleine omzetdaling van 0,3 procent, maar in Oost-Europa was er dan weer sprake van een groei van 7,9 procent. De grootste groei was te vinden in Zuid-Amerika, waar de omzet met 10,9 procent de hoogte in schoot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.