Nivea zorgt voor degelijk jaar bij Beiersdorf | RetailDetail

Nivea zorgt voor degelijk jaar bij Beiersdorf

Nivea zorgt voor degelijk jaar bij Beiersdorf

De verkoop van Nivea en Eucerin hebben ervoor gezorgd dat het Duitse Beiersdorf er een degelijk 2015 heeft opzitten, met onder andere een omzetgroei van 6,4 procent en een hogere winst na belastingen.

 

Kleine omzetdaling in West-Europa

De totale omzet van Beiersdorf kwam in 2015 uit op 6,69 miljard euro. Dat is een stijging van 6,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de organische omzetgroei was met 3 procent meer dan degelijk.

 

De winst na belastingen steeg in 2015 van 537 miljoen euro naar 671 miljoen euro. Ook voor het huidige jaar verwacht Beiersdorf dat de omzet met 3 tot 4 procent zal groeien.

 

“Beiersdorf was succesvol in 2015. Zo konden we opnieuw de omzet en onze winst verhogen. Het marktaandeel groeide in onze relevante markten en we hebben de efficiëntie en de competitiviteit van Beiersdorf opnieuw verbeterd. Onze resultaten in 2015 tonen duidelijk aan dat we Beiersdorf meer veerkrachtig hebben gemaakt en dat we op een meer duurzaam en winstgevend pad zitten, ondanks de moeilijke economische situatie.”, zegt Stefan F. Heidenreich, CEO van Beiersdorf.

 

Het succes van Beiersdorf in 2015 was voor een groot deel te danken aan de verkoop van Nivea en Eucerin. Zo groeide de omzet van Nivea met 4,5 procent, terwijl Eucerin er met 5,4 procent op vooruit ging.

 

In West-Europa was er wel een kleine omzetdaling van 0,3 procent, maar in Oost-Europa was er dan weer sprake van een groei van 7,9 procent. De grootste groei was te vinden in Zuid-Amerika, waar de omzet met 10,9 procent de hoogte in schoot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Delhaize veert op na sterk kwartaal

09/05/2018

Tijdens de eerste drie maanden van 2018 wist Delhaize in België weer aan te knopen met groei. Ook online boekt de retailer vooruitgang, maar de stuntpromoties wegen wel op de marges.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.