Nog meer banen verdwijnen bij Colgate

Nog meer banen verdwijnen bij Colgate

Colgate-Palmolive gaat zijn herstructureringsplan verder doorzetten, waardoor nog meer banen zullen verdwijnen. Het programma moet tegen eind december 2017 afgerond zijn en zal 3.300 tot 3.800 jobs kosten.

Sterke dollar

Eerder had Colgate ook al aangekondigd dat er heel wat banen zouden verdwijnen, maar toen ging het nog over een aantal tussen 2.700 en 3.200. Daar zijn er nu dus nog eens een flink aantal bijgekomen. Het bedrijf zegt zwaar te lijden onder de sterke positie van de dollar: het Amerikaanse bedrijf haalt immers drie vierde van zijn omzet buiten de landsgrenzen. Om dat tegen te gaan heeft het zijn prijzen de hoogte ingejaagd, maar daardoor valt de verkoop terug in Zuid-Amerika, de grootste markt van Colgate.

 

De tandpastaproducent verwacht dat het herstructureringsplan nu 1,41 tot 1,59 miljard dollar (1,3 tot 1,4 miljard euro) zal kosten. Het bedrijf zegt dat er ook bespaard zal worden op de toeleverketen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Back to top