Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma | RetailDetail

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

“Complementariteit”

In dat opzicht werd er ook een nieuwe website gelanceerd, die volgens Multipharma niet moet dienen als extra verkooppunt, maar wel als extra contactpunt. Gebruikers kunnen er chatten met een apotheker en dus ook hun geneesmiddelen reserveren. Alle producten zonder voorschrift kunnen ook gewoon direct via de webshop aangekocht worden.

 

Klanten krijgen daarbij de keuze om hun aankopen aan huis te laten leveren of op te halen bij hun lokale apotheker, als ze meer informatie willen over de producten. Geneesmiddelen op voorschrift moeten altijd worden opgehaald. Die blijvende link met de lokale apotheker is een bewuste keuze van Multipharma.

 

“Mensen hebben behoefte aan een persoonlijk menselijk contact, en dat maakt ons werk ook zo bijzonder. Maar vandaag kan de klant ook genieten van het gemak die de digitale technologie ons biedt. We hebben onze nieuwe website ontworpen in een geest van complementariteit, maar tegelijk hebben we de website ook gebaseerd op onze waarden als coöperatie”, verklaart gedelegeerd bestuurder Fabienne Bryskère: “Onze visie is een visie van dienstverlening die aansluit bij de hedendaagse maatschappij, waarbij de klant kan rekenen op advies, een gepersonaliseerde opvolging en volledige keuzevrijheid.”

 

Multipharma werd in 1921 opgericht en is momenteel een coöperatie van 300 apotheken in heel België, die samen meer dan 2.000 medewerkers in dienst hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top