Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

“Complementariteit”

In dat opzicht werd er ook een nieuwe website gelanceerd, die volgens Multipharma niet moet dienen als extra verkooppunt, maar wel als extra contactpunt. Gebruikers kunnen er chatten met een apotheker en dus ook hun geneesmiddelen reserveren. Alle producten zonder voorschrift kunnen ook gewoon direct via de webshop aangekocht worden.

 

Klanten krijgen daarbij de keuze om hun aankopen aan huis te laten leveren of op te halen bij hun lokale apotheker, als ze meer informatie willen over de producten. Geneesmiddelen op voorschrift moeten altijd worden opgehaald. Die blijvende link met de lokale apotheker is een bewuste keuze van Multipharma.

 

“Mensen hebben behoefte aan een persoonlijk menselijk contact, en dat maakt ons werk ook zo bijzonder. Maar vandaag kan de klant ook genieten van het gemak die de digitale technologie ons biedt. We hebben onze nieuwe website ontworpen in een geest van complementariteit, maar tegelijk hebben we de website ook gebaseerd op onze waarden als coöperatie”, verklaart gedelegeerd bestuurder Fabienne Bryskère: “Onze visie is een visie van dienstverlening die aansluit bij de hedendaagse maatschappij, waarbij de klant kan rekenen op advies, een gepersonaliseerde opvolging en volledige keuzevrijheid.”

 

Multipharma werd in 1921 opgericht en is momenteel een coöperatie van 300 apotheken in heel België, die samen meer dan 2.000 medewerkers in dienst hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Back to top