Omzet Beiersdorf groeit in eerste helft 2014

Omzet Beiersdorf groeit in eerste helft 2014

Beiersdorf, het bedrijf achter onder andere Nivea, zag in de eerste helft van het jaar de omzet met vijf procent stijgen. De grootste groei voor het bedrijf kwam uit de regio Afrika, Azië en Australië.

Tragere groei in Europa

De totale omzet van de groep kwam in de eerste helft van het jaar uit op 3,171 miljard euro, een stijging van vijf procent ten opzichte van een jaar eerder. Na wisselkoerseffecten bleef daar wel nog maar 0,2 procent omzetgroei van over. De winst na belastingen bedroeg 309 miljoen euro.


Bij de verschillende merken steeg de omzet van Nivea met 6,1%, die van Eucerin met 6,8% en La Prairie was de grootste stijger met een groei van 7%. In Europa steeg de omzet naar 1,477 miljard euro (+2%), een tragere groei die vooral te wijten is aan een gesatureerde markt. In de Amerika's steeg de omzet met 4,8%, terwijl in de regio Afrika, Azië en Australië de omzet steeg met maar liefst 11,3%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Back to top