Omzet daalt bij Estée Lauder

Omzet daalt bij Estée Lauder

Voor de eerste keer in drie kwartalen is de netto-omzet bij het Amerikaanse cosmeticabedrijf Estée Lauder gedaald. Dat was vooral te wijten aan de sterke positie van de dollar, maar er was ook minder vraag naar de huidverzorgingsproducten van het bedrijf.

Sterke impact wisselkoersen

De netto-omzet van Estée Lauder daalde dan ook met 7,4% naar 2,52 miljard dollar (2,3 miljard euro). De verkoop van make-up daalde in het kwartaal met 3,7% naar 1,02 miljard dollar (920 miljoen euro). Zonder wisselkoerseffecten was er wel sprake van een stijging van 3%.  De verkoop van huidverzorgingsproducten daalde met 16% naar 1,01 miljard dollar (910 miljoen euro), een daling van 9% bij gelijke wisselkoersen.

 

De winst van Estée Lauder daalde in het vierde kwartaal van 257,7 naar 153 miljoen dollar (140 miljoen euro) of 40 cent per aandeel. Analisten hadden een winst van maar 34 cent per aandeel verwacht bij een omzet van 2,57 miljard dollar (2,32 miljard euro).

 

Voor het huidige kwartaal verwacht Estée Lauder een omzetstijging van 13 à 14% voor wisselkoerseffecten en voor het volledige boekjaar wil het cosmeticabedrijf een omzetstijging van 8 tot 10% bewerkstelligen. Ook de winst moet tegen die snelheid stijgen. Dat is een pak lager dan wat analisten hadden voorspeld, aangezien die een winststijging van 16% voorzien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top