Omzet L’Oréal daalt omwille van vertraagde groei VS | RetailDetail

Omzet L’Oréal daalt omwille van vertraagde groei VS

Omzet L’Oréal daalt omwille van vertraagde groei VS

De omzet van cosmeticabedrijf L'Oréal daalde iets meer dan twee procent in het eerste kwartaal, omwille van vertraagde groei in de Verenigde Staten en nadelige koerswisselingen. Andere markten groeiden wel.

Positief over rest boekjaar

De totale omzet van L'Oréal daalde met 2,2 procent naar 5,64 miljard euro in het eerste kwartaal van dit jaar. Dat was vooral te wijten aan nadelige koerswisselingen en een vertraagde groei in de Verenigde Staten. Zonder koerswisseleffecten en acquisities steeg de omzet met 3,5 procent.

 

In West-Europa steeg de omzet met 2,8 procent (exclusief koerswisseleffecten en acquisities), terwijl de omzet in Oost-Europa voor de eerste keer in zes jaar steeg. In Noord-Amerika daalde de vergelijkbare omzet met 0,6 procent in dit kwartaal: de eerste daling sinds het vierde kwartaal van 2009.

 

Toch maken ze zich bij het Franse cosmeticamerk nog geen zorgen over de rest van het jaar. "We zijn er vrij gerust op voor de rest van het jaar en we verwachten dat onze groei terug op niveau zal komen vanaf het volgende kwartaal", zei CEO Jean-Paul Agon aan Bloomberg. Hij verwacht dan ook dat L'Oréal sneller zal groeien dan de verwachte groei van 3,5 tot 4 procent van de cosmeticamarkt in 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.