Omzet L’Oréal daalt omwille van vertraagde groei VS

Omzet L’Oréal daalt omwille van vertraagde groei VS

De omzet van cosmeticabedrijf L'Oréal daalde iets meer dan twee procent in het eerste kwartaal, omwille van vertraagde groei in de Verenigde Staten en nadelige koerswisselingen. Andere markten groeiden wel.

Positief over rest boekjaar

De totale omzet van L'Oréal daalde met 2,2 procent naar 5,64 miljard euro in het eerste kwartaal van dit jaar. Dat was vooral te wijten aan nadelige koerswisselingen en een vertraagde groei in de Verenigde Staten. Zonder koerswisseleffecten en acquisities steeg de omzet met 3,5 procent.

 

In West-Europa steeg de omzet met 2,8 procent (exclusief koerswisseleffecten en acquisities), terwijl de omzet in Oost-Europa voor de eerste keer in zes jaar steeg. In Noord-Amerika daalde de vergelijkbare omzet met 0,6 procent in dit kwartaal: de eerste daling sinds het vierde kwartaal van 2009.

 

Toch maken ze zich bij het Franse cosmeticamerk nog geen zorgen over de rest van het jaar. "We zijn er vrij gerust op voor de rest van het jaar en we verwachten dat onze groei terug op niveau zal komen vanaf het volgende kwartaal", zei CEO Jean-Paul Agon aan Bloomberg. Hij verwacht dan ook dat L'Oréal sneller zal groeien dan de verwachte groei van 3,5 tot 4 procent van de cosmeticamarkt in 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top