Ontex biedt op Braziliaanse luierproducent | RetailDetail

Ontex biedt op Braziliaanse luierproducent

Ontex biedt op Braziliaanse luierproducent

Volgens de Braziliaanse media heeft het Belgische Ontex een bod uitgebracht op de luierafdeling van het Braziliaanse farma-bedrijf Hypermarcas. Het Oost-Vlaamse berijf nam vorig jaar ook al het Mexicaanse Grupo Mabe over.

Groeien door overnames

Ontex zou volgens de Braziliaanse krant O Globo 1,2 miljard reais (325 miljoen euro) geboden hebben op de luierafdeling van Hypermarcas. Het blijft voorlopig afwachten of dat voldoende is, want het bedrijf zou minstens 1,5 miljard reais (400 miljoen euro) willen vangen voor zijn luiermerken. Hypermarcas bouwde in 2009-2010 zijn marktaandeel op vlak van luiers in Brazilië flink uit met de overnames van Sapeka, Pom Pom en Hydrogen, maar wil nu af van zijn luieractiviteiten.

 

Ontex van zijn kant wil tegen 2020 dan weer uitgroeien tot één van de vijf grootste leveranciers van wegwerpproducten voor hygiënedoeleinden. Dat doel wil het bereiken door organische omzetgroei, maar ook door overnames. De overnam van de Mabe Group, voor 340 miljoen euro, was op dat vlak de eerste grote stap sinds het bedrijf in 2014 opnieuw naar de beurs trok.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Back to top