Ontex koopt Italiaanse fabrikant van luiers

Ontex koopt Italiaanse fabrikant van luiers

De Oost-Vlaamse luierfabrikant Ontex heeft de Italiaanse producent van incontinentieluiers Serenity gekocht. Eigenaars TPG en Goldman Sachs hebben geen overnameprijs bekendgemaakt, maar gaan wel 75 miljoen euro ophalen via een obligatieuitgifte.

Groeimarkt dankzij vergrijzing

Dat Ontex meer en meer inzet op incontinentieluiers, hoeft niet te verbazen. Het voorbije jaar maakte de groei in dat segment de dalende verkoop van babyluiers volledig goed. En de vergrijzing in West-Europa zal die groei alleen maar versterken, klinkt het op de hoofdzetel in Zele.

 

Serenity boekte in 2011 een omzet van 142,7 miljoen euro, tegen 133 miljoen in 2010. Ontex realiseerde in 2011 een omzet van 1,17 miljard euro.

 

Gezocht: 75 miljoen euro

Hoeveel Ontex betaalt voor Serenity, wordt niet meegedeeld. Er komt wel een obligatieuitgifte en de groep laat weten "het grootste deel van de obligatieuitgifte en nog beschikbare cash" aan te wenden om de huidige eigenaar Artsana Group uit te kopen. Artsana is de groep boven onder andere Chicco en Prénatal.

 

Ontex is sinds de zomer van 2010 in handen van de private-equitygroepen Goldman Sachs en TPG (Texas Pacific Group). Die controleren elk 46,5% van de aandelen, de rest is in handen van het management. Ontex heeft veertien fabrieken in tien landen en telt 4.300 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top