Parfumerieketen Douglas zoekt nieuwe eigenaar | RetailDetail

Parfumerieketen Douglas zoekt nieuwe eigenaar

Parfumerieketen Douglas zoekt nieuwe eigenaar

Investeringsmaatschappij Advent is van plan om de Duitse parfumerieketen Douglas van de hand te doen. De komende weken zullen mogelijk geïnteresseerde partijen op de hoogte gebracht worden.

Doel: 3 miljard euro

Naast de mogelijke verkoop van de keten bereidt Advent ook een potentiële beursgang voor. Als er geen interessante overnemer wordt gevonden, wil de investeringsmaatschappij in het najaar naar de beurs trekken.

 

Advent zou met de verkoop van Douglas zowat drie miljard euro willen binnenhalen. Die hoge waardering rechtvaardigt het met de stelling dat het dit boekjaar, dat in september ten einde loopt, tussen 2,5 en 2,6 miljard euro omzet wil draaien. De EBITDA moet zo uitkomen op ongeveer 300 miljoen euro, ten opzichte van 270 miljoen euro een jaar eerder.

 

De investeringsmaatschappij wil trouwens enkel af van de parfumerieketen Douglas, niet van het volledige bedrijf met dezelfde naam. Daarin bevinden zich ook nog boekenketen Thalia en modeketen Appelrath Cüpper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.