Parfumerieketen Douglas zoekt nieuwe eigenaar

Parfumerieketen Douglas zoekt nieuwe eigenaar

Investeringsmaatschappij Advent is van plan om de Duitse parfumerieketen Douglas van de hand te doen. De komende weken zullen mogelijk geïnteresseerde partijen op de hoogte gebracht worden.

Doel: 3 miljard euro

Naast de mogelijke verkoop van de keten bereidt Advent ook een potentiële beursgang voor. Als er geen interessante overnemer wordt gevonden, wil de investeringsmaatschappij in het najaar naar de beurs trekken.

 

Advent zou met de verkoop van Douglas zowat drie miljard euro willen binnenhalen. Die hoge waardering rechtvaardigt het met de stelling dat het dit boekjaar, dat in september ten einde loopt, tussen 2,5 en 2,6 miljard euro omzet wil draaien. De EBITDA moet zo uitkomen op ongeveer 300 miljoen euro, ten opzichte van 270 miljoen euro een jaar eerder.

 

De investeringsmaatschappij wil trouwens enkel af van de parfumerieketen Douglas, niet van het volledige bedrijf met dezelfde naam. Daarin bevinden zich ook nog boekenketen Thalia en modeketen Appelrath Cüpper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top