Peritus Brands in zee(p) met Mousse de Lin | RetailDetail

Peritus Brands in zee(p) met Mousse de Lin

Peritus Brands in zee(p) met Mousse de Lin

Ons land heeft tal van schitterende merken uit grootmoeders' tijd, maar velen dreigen ten onder te gaan tussen al dat geweld van moderne multinationals. Daar wil Peritus Brands iets aan doen, het marketingbedrijf dat eerder al witmaker Blan en stijfsel Remy onder zijn vleugels nam, voegt nu een derde icoon van vroeger aan zijn portefeuille toe: Mousse de Lin.

Uniek concept voor unieke producten

Peritus Brands ontstond begin 2011 toen detergentproducent Christeyns (Blan) en RemyCare (Remy) hun sales- en marketingafdeling fuseerden om samen sterker te staan en hun producten beter en breder in de markt te kunnen zetten. 

 

Het bedrijf wordt gerund door Jan Claes, Marc Naessens en Maarten Jansen, samen goed voor ruim 80 jaar ervaring in verkoop en marketing in het FMCG-wereldje (Coca-Cola, P&G, Danone e.a.). Hun geheim: kleine producenten van authentieke merken uit grootmoeders tijd een nieuwe dynamiek geven.

 

Nu is de familie Vandeputte, eigenaar van de gelijknamige zeepfabriek uit Moeskroen en producent van Mousse de Lin, toegetreden tot het aandeelhouderschap van Peritus Brands. "Peritus heeft wat wij niet hebben: een neus voor wat de consument wil en de durf en de kennis om daar op in te spelen", zegt Pierre Vandeputte. "Daar voegen wij graag onze R&D- en productie-knowhow aan toe. Samen sterker dus om die mooie en kwaliteitsvolle merken Remy, Blan en Mousse de Lin een nieuwe boost te geven."

 

Lokaal antwoord op multinationals én op de crisis

"In een wereld waar multinationals regeren, onderscheidt Peritus Brands zich door slim en dynamisch te ondernemen, door te focussen op enkele initiatieven die het verschil kunnen maken", klinkt het bij Peritus Brands, dat zijn hoofdkwartier in Mechelen heeft. "Onze kracht schuilt niet in onze marketingacties, maar in de kwaliteit van onze producten".

 

Het bedrijf verwacht met de integratie van Mousse de Lin, de groei van Blan en de dynamisering van Remy in 2013 een omzet van 6,5 miljoen euro te draaien. "In tijden van crisis zie je die value-for-money-tijdsgeest duidelijk herleven en dat gaat hand in  hand met het herontdekken van authentieke waarden. Jongere consumenten vallen steeds vaker voor de charme van vintage."

 

Voor een goed begrip: Peritus Brands is zelf geen producent. Blan wordt nog altijd gemaakt door de firma Christeyns uit Gent, Remy is een product van de firma Beneo-Remy uit Wijgmaal bij Leuven en Mousse de Lin wordt nog altijd bij Vandeputte in Moeskroen geproduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.