Peritus Brands in zee(p) met Mousse de Lin

Peritus Brands in zee(p) met Mousse de Lin

Ons land heeft tal van schitterende merken uit grootmoeders' tijd, maar velen dreigen ten onder te gaan tussen al dat geweld van moderne multinationals. Daar wil Peritus Brands iets aan doen, het marketingbedrijf dat eerder al witmaker Blan en stijfsel Remy onder zijn vleugels nam, voegt nu een derde icoon van vroeger aan zijn portefeuille toe: Mousse de Lin.

Uniek concept voor unieke producten

Peritus Brands ontstond begin 2011 toen detergentproducent Christeyns (Blan) en RemyCare (Remy) hun sales- en marketingafdeling fuseerden om samen sterker te staan en hun producten beter en breder in de markt te kunnen zetten. 

 

Het bedrijf wordt gerund door Jan Claes, Marc Naessens en Maarten Jansen, samen goed voor ruim 80 jaar ervaring in verkoop en marketing in het FMCG-wereldje (Coca-Cola, P&G, Danone e.a.). Hun geheim: kleine producenten van authentieke merken uit grootmoeders tijd een nieuwe dynamiek geven.

 

Nu is de familie Vandeputte, eigenaar van de gelijknamige zeepfabriek uit Moeskroen en producent van Mousse de Lin, toegetreden tot het aandeelhouderschap van Peritus Brands. "Peritus heeft wat wij niet hebben: een neus voor wat de consument wil en de durf en de kennis om daar op in te spelen", zegt Pierre Vandeputte. "Daar voegen wij graag onze R&D- en productie-knowhow aan toe. Samen sterker dus om die mooie en kwaliteitsvolle merken Remy, Blan en Mousse de Lin een nieuwe boost te geven."

 

Lokaal antwoord op multinationals én op de crisis

"In een wereld waar multinationals regeren, onderscheidt Peritus Brands zich door slim en dynamisch te ondernemen, door te focussen op enkele initiatieven die het verschil kunnen maken", klinkt het bij Peritus Brands, dat zijn hoofdkwartier in Mechelen heeft. "Onze kracht schuilt niet in onze marketingacties, maar in de kwaliteit van onze producten".

 

Het bedrijf verwacht met de integratie van Mousse de Lin, de groei van Blan en de dynamisering van Remy in 2013 een omzet van 6,5 miljoen euro te draaien. "In tijden van crisis zie je die value-for-money-tijdsgeest duidelijk herleven en dat gaat hand in  hand met het herontdekken van authentieke waarden. Jongere consumenten vallen steeds vaker voor de charme van vintage."

 

Voor een goed begrip: Peritus Brands is zelf geen producent. Blan wordt nog altijd gemaakt door de firma Christeyns uit Gent, Remy is een product van de firma Beneo-Remy uit Wijgmaal bij Leuven en Mousse de Lin wordt nog altijd bij Vandeputte in Moeskroen geproduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top