Peritus Brands in zee(p) met Mousse de Lin | RetailDetail

Peritus Brands in zee(p) met Mousse de Lin

Peritus Brands in zee(p) met Mousse de Lin

Ons land heeft tal van schitterende merken uit grootmoeders' tijd, maar velen dreigen ten onder te gaan tussen al dat geweld van moderne multinationals. Daar wil Peritus Brands iets aan doen, het marketingbedrijf dat eerder al witmaker Blan en stijfsel Remy onder zijn vleugels nam, voegt nu een derde icoon van vroeger aan zijn portefeuille toe: Mousse de Lin.

Uniek concept voor unieke producten

Peritus Brands ontstond begin 2011 toen detergentproducent Christeyns (Blan) en RemyCare (Remy) hun sales- en marketingafdeling fuseerden om samen sterker te staan en hun producten beter en breder in de markt te kunnen zetten. 

 

Het bedrijf wordt gerund door Jan Claes, Marc Naessens en Maarten Jansen, samen goed voor ruim 80 jaar ervaring in verkoop en marketing in het FMCG-wereldje (Coca-Cola, P&G, Danone e.a.). Hun geheim: kleine producenten van authentieke merken uit grootmoeders tijd een nieuwe dynamiek geven.

 

Nu is de familie Vandeputte, eigenaar van de gelijknamige zeepfabriek uit Moeskroen en producent van Mousse de Lin, toegetreden tot het aandeelhouderschap van Peritus Brands. "Peritus heeft wat wij niet hebben: een neus voor wat de consument wil en de durf en de kennis om daar op in te spelen", zegt Pierre Vandeputte. "Daar voegen wij graag onze R&D- en productie-knowhow aan toe. Samen sterker dus om die mooie en kwaliteitsvolle merken Remy, Blan en Mousse de Lin een nieuwe boost te geven."

 

Lokaal antwoord op multinationals én op de crisis

"In een wereld waar multinationals regeren, onderscheidt Peritus Brands zich door slim en dynamisch te ondernemen, door te focussen op enkele initiatieven die het verschil kunnen maken", klinkt het bij Peritus Brands, dat zijn hoofdkwartier in Mechelen heeft. "Onze kracht schuilt niet in onze marketingacties, maar in de kwaliteit van onze producten".

 

Het bedrijf verwacht met de integratie van Mousse de Lin, de groei van Blan en de dynamisering van Remy in 2013 een omzet van 6,5 miljoen euro te draaien. "In tijden van crisis zie je die value-for-money-tijdsgeest duidelijk herleven en dat gaat hand in  hand met het herontdekken van authentieke waarden. Jongere consumenten vallen steeds vaker voor de charme van vintage."

 

Voor een goed begrip: Peritus Brands is zelf geen producent. Blan wordt nog altijd gemaakt door de firma Christeyns uit Gent, Remy is een product van de firma Beneo-Remy uit Wijgmaal bij Leuven en Mousse de Lin wordt nog altijd bij Vandeputte in Moeskroen geproduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top