Peter Philips stapt op bij Chanel Make-Up | RetailDetail

Peter Philips stapt op bij Chanel Make-Up

Peter Philips stapt op bij Chanel Make-Up

Net nu Chanel zijn nieuwe campagne met niemand minder dan topmodel Gisèle Bundchen op de wereld loslaat, kondigt de groep het vertrek aan van zijn creatief directeur Peter Philips. Na vijf jaar wil onze landgenoot voltijds "freelance make-up artist" worden. 

"Onuitwisbare stempel"

Peter Philips stond sinds 2008 als creatief directeur aan het hoofd van Chanel Make-Up. In die tijd heeft hij "een voor altijd onuitwisbare stempel gedrukt op de make-up van Chanel. Zijn bijdrage tot het merk zal altijd een belangrijke plaats innemen in de erfenis van Chanel. Hij blijft een zeer goede vriend en medewerker van het Huis Chanel", laat de groep weten in een persbericht.

 

Na studies grafisch ontwerp in Brussel trok Peter Philips naar de Antwerpse Modeacademie. Hij werkte een tijdje backstage als stylist op de Modeweek van Parijs alvorens zijn ware roeping te vinden als visagist. Zijn aparte stijl en innoverende technieken leverden hem opdrachten op bij Dries Van Noten en Raf Simons.

 

Uiteindelijk belandde hij bij Chanel, waar hij werkte onder Dominique Moncourtois en Heidi Morawetz, het duo dat dertig jaar lang de make-upafdeling van Chanel runde. Hij zou in 2008 in hun creatieve voetsporen treden.

 

Gisèle Bundchen

Peter Philips' recentste creatie voor Chanel, de gezichtspoeders "Les Beiges", wordt binnenkort gelanceerd met een grootse campagne met topmodel Gisèle Bundchen (foto). Hij zal nog wel de Herfstcollectie 2013 mee ontwikkelen, maar dat wordt meteen zijn laatste.

 

Daarna zal de studio "Création Maquillage" van Chanel instaan voor de creatieve uitwerking van het make-upgamma. Philips zal wel nog worden ingehuurd als visagist bij onder meer de défilés van het Franse luxemerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.