Peter Philips stapt op bij Chanel Make-Up

Peter Philips stapt op bij Chanel Make-Up

Net nu Chanel zijn nieuwe campagne met niemand minder dan topmodel Gisèle Bundchen op de wereld loslaat, kondigt de groep het vertrek aan van zijn creatief directeur Peter Philips. Na vijf jaar wil onze landgenoot voltijds "freelance make-up artist" worden. 

"Onuitwisbare stempel"

Peter Philips stond sinds 2008 als creatief directeur aan het hoofd van Chanel Make-Up. In die tijd heeft hij "een voor altijd onuitwisbare stempel gedrukt op de make-up van Chanel. Zijn bijdrage tot het merk zal altijd een belangrijke plaats innemen in de erfenis van Chanel. Hij blijft een zeer goede vriend en medewerker van het Huis Chanel", laat de groep weten in een persbericht.

 

Na studies grafisch ontwerp in Brussel trok Peter Philips naar de Antwerpse Modeacademie. Hij werkte een tijdje backstage als stylist op de Modeweek van Parijs alvorens zijn ware roeping te vinden als visagist. Zijn aparte stijl en innoverende technieken leverden hem opdrachten op bij Dries Van Noten en Raf Simons.

 

Uiteindelijk belandde hij bij Chanel, waar hij werkte onder Dominique Moncourtois en Heidi Morawetz, het duo dat dertig jaar lang de make-upafdeling van Chanel runde. Hij zou in 2008 in hun creatieve voetsporen treden.

 

Gisèle Bundchen

Peter Philips' recentste creatie voor Chanel, de gezichtspoeders "Les Beiges", wordt binnenkort gelanceerd met een grootse campagne met topmodel Gisèle Bundchen (foto). Hij zal nog wel de Herfstcollectie 2013 mee ontwikkelen, maar dat wordt meteen zijn laatste.

 

Daarna zal de studio "Création Maquillage" van Chanel instaan voor de creatieve uitwerking van het make-upgamma. Philips zal wel nog worden ingehuurd als visagist bij onder meer de défilés van het Franse luxemerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

Back to top