Peter Philips stapt op bij Chanel Make-Up

Peter Philips stapt op bij Chanel Make-Up

Net nu Chanel zijn nieuwe campagne met niemand minder dan topmodel Gisèle Bundchen op de wereld loslaat, kondigt de groep het vertrek aan van zijn creatief directeur Peter Philips. Na vijf jaar wil onze landgenoot voltijds "freelance make-up artist" worden. 

"Onuitwisbare stempel"

Peter Philips stond sinds 2008 als creatief directeur aan het hoofd van Chanel Make-Up. In die tijd heeft hij "een voor altijd onuitwisbare stempel gedrukt op de make-up van Chanel. Zijn bijdrage tot het merk zal altijd een belangrijke plaats innemen in de erfenis van Chanel. Hij blijft een zeer goede vriend en medewerker van het Huis Chanel", laat de groep weten in een persbericht.

 

Na studies grafisch ontwerp in Brussel trok Peter Philips naar de Antwerpse Modeacademie. Hij werkte een tijdje backstage als stylist op de Modeweek van Parijs alvorens zijn ware roeping te vinden als visagist. Zijn aparte stijl en innoverende technieken leverden hem opdrachten op bij Dries Van Noten en Raf Simons.

 

Uiteindelijk belandde hij bij Chanel, waar hij werkte onder Dominique Moncourtois en Heidi Morawetz, het duo dat dertig jaar lang de make-upafdeling van Chanel runde. Hij zou in 2008 in hun creatieve voetsporen treden.

 

Gisèle Bundchen

Peter Philips' recentste creatie voor Chanel, de gezichtspoeders "Les Beiges", wordt binnenkort gelanceerd met een grootse campagne met topmodel Gisèle Bundchen (foto). Hij zal nog wel de Herfstcollectie 2013 mee ontwikkelen, maar dat wordt meteen zijn laatste.

 

Daarna zal de studio "Création Maquillage" van Chanel instaan voor de creatieve uitwerking van het make-upgamma. Philips zal wel nog worden ingehuurd als visagist bij onder meer de défilés van het Franse luxemerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top