Peter Philips stapt op bij Chanel Make-Up

Peter Philips stapt op bij Chanel Make-Up

Net nu Chanel zijn nieuwe campagne met niemand minder dan topmodel Gisèle Bundchen op de wereld loslaat, kondigt de groep het vertrek aan van zijn creatief directeur Peter Philips. Na vijf jaar wil onze landgenoot voltijds "freelance make-up artist" worden. 

"Onuitwisbare stempel"

Peter Philips stond sinds 2008 als creatief directeur aan het hoofd van Chanel Make-Up. In die tijd heeft hij "een voor altijd onuitwisbare stempel gedrukt op de make-up van Chanel. Zijn bijdrage tot het merk zal altijd een belangrijke plaats innemen in de erfenis van Chanel. Hij blijft een zeer goede vriend en medewerker van het Huis Chanel", laat de groep weten in een persbericht.

 

Na studies grafisch ontwerp in Brussel trok Peter Philips naar de Antwerpse Modeacademie. Hij werkte een tijdje backstage als stylist op de Modeweek van Parijs alvorens zijn ware roeping te vinden als visagist. Zijn aparte stijl en innoverende technieken leverden hem opdrachten op bij Dries Van Noten en Raf Simons.

 

Uiteindelijk belandde hij bij Chanel, waar hij werkte onder Dominique Moncourtois en Heidi Morawetz, het duo dat dertig jaar lang de make-upafdeling van Chanel runde. Hij zou in 2008 in hun creatieve voetsporen treden.

 

Gisèle Bundchen

Peter Philips' recentste creatie voor Chanel, de gezichtspoeders "Les Beiges", wordt binnenkort gelanceerd met een grootse campagne met topmodel Gisèle Bundchen (foto). Hij zal nog wel de Herfstcollectie 2013 mee ontwikkelen, maar dat wordt meteen zijn laatste.

 

Daarna zal de studio "Création Maquillage" van Chanel instaan voor de creatieve uitwerking van het make-upgamma. Philips zal wel nog worden ingehuurd als visagist bij onder meer de défilés van het Franse luxemerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top