P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand

P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand

Cosmeticabedrijf P&G heeft het luxehaarmerk Frédéric Fekkai van de hand gedaan. Procter & Gamble had ook een netwerk kapperszaken onder dezelfde naam in handen. Nieuwe eigenaar is joint venture Fekkai Brands.

Verkocht wegens herstructurering P&G

Overnemer Fekkai Brands bestaat uit een joint venture tussen Dilesh Mehta, CEO van Designer Parfums, en Tony Bajaj, CEO van LUXE Brands. Zij willen met de overname van Frédéric Fekkai hun portfolio uitbreiden.

 

P&G van zijn kant is dan weer bezig met een herstructurering en wil tot honderd merken van de hand doen. De drogmeticaproducent gaat immers voortaan de focus leggen op grote en winstgevende merken, zoals Pantene en Olay.


P&G kocht Frédéric Fekkai in 2008 voor een bedrag van 400 miljoen dollar (368 miljoen euro). Het is niet geweten hoeveel geld het nu incasseert voor de verkoop.


Momenteel werken er ongeveer 225 mensen in de kapsalons van Frédéric Fekkai. Zij zullen allemaal hun job kunnen houden. Ook Frédéric Fekkai zelf, de man achter het merk, blijft aan als adviseur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top