P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand | RetailDetail

P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand

P&G doet kappersketen en -merk Frédéric Fekkai van de hand

Cosmeticabedrijf P&G heeft het luxehaarmerk Frédéric Fekkai van de hand gedaan. Procter & Gamble had ook een netwerk kapperszaken onder dezelfde naam in handen. Nieuwe eigenaar is joint venture Fekkai Brands.

Verkocht wegens herstructurering P&G

Overnemer Fekkai Brands bestaat uit een joint venture tussen Dilesh Mehta, CEO van Designer Parfums, en Tony Bajaj, CEO van LUXE Brands. Zij willen met de overname van Frédéric Fekkai hun portfolio uitbreiden.

 

P&G van zijn kant is dan weer bezig met een herstructurering en wil tot honderd merken van de hand doen. De drogmeticaproducent gaat immers voortaan de focus leggen op grote en winstgevende merken, zoals Pantene en Olay.


P&G kocht Frédéric Fekkai in 2008 voor een bedrag van 400 miljoen dollar (368 miljoen euro). Het is niet geweten hoeveel geld het nu incasseert voor de verkoop.


Momenteel werken er ongeveer 225 mensen in de kapsalons van Frédéric Fekkai. Zij zullen allemaal hun job kunnen houden. Ook Frédéric Fekkai zelf, de man achter het merk, blijft aan als adviseur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.