P&G Nederland zet in op innovatie | RetailDetail

P&G Nederland zet in op innovatie

P&G Nederland zet in op innovatie

P&G Nederland gaat de komende jaren sterk inzetten op innovatie, om zo de omzet opnieuw omhoog te krikken. Daarbij wordt alvast het Australische merk Swisse, dat multivitaminen en voedingssupplementen produceert, op de Nederlandse markt gebracht.

 

Nieuwe markten aanspreken

Ook voor de andere bekende merken van de groep, zoals Always, Ariel en Gillette, zou de komende periode sprake zijn van innovatie. Dat laat Rob Manhoudt, directeur van Procter & Gamble Nederland, weten.

 

P&G focust zich sinds kort op heel wat minder merken. Momenteel beschikt het over ongeveer 65 merken, nadat het voorbije jaar ongeveer 100 merken van de hand werden gedaan door ex-CEO A.G. Lafley. “We richten onze aandacht nu op tien productcategorieën, zoals scheren en wasmiddelen, waar we vol op inzetten”, zegt Rob Manhoudt aan het FD.

 

Dat beperkt aantal merken moet in de toekomst groeien door in te zetten op nieuwe technologieën, maar ook door nieuwe doelgroepen aan te spreken. Zo mikt het met Swisse op eenpersoonshuishoudens en met Always Discreet haalt het succes bij ouderen.

 

Er wordt bij de introductie van nieuwe producten ook meer samengewerkt met de winkelketens. “We spreken bijvoorbeeld met Kruidvat of Albert Heijn af hoe we een nieuw product samen, met promotie op de winkelvloer, groot kunnen maken”, legt Manhoudt uit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.