P&G op de vingers getikt omtrent Youtubekanaal | RetailDetail

P&G op de vingers getikt omtrent Youtubekanaal

P&G op de vingers getikt omtrent Youtubekanaal

Procter & Gamble moet het voor de consument duidelijker maken  dat het Youtubekanaal 'Beauty Recommended' in handen is van het bedrijf en dat de inhoud ervan door hen wordt gecontroleerd.

Te weinig informatie

Die vraag komt er na de klacht van een blogger, die vond dat er op dat vlak niet voldoende informatie wordt gegeven op het kanaal. In de video's van het Youtubekanaal worden de producten van Procter & Gamble gebruikt en wordt er gelinkt naar de pagina van P&G op de online shop SuperSavvyMe.


P&G stelde zelf dat er voldoende verwijzingen zijn naar het feit dat het kanaal een marketingtool is, maar daar gingen de Britse autoriteiten niet in mee. Zij vinden dat er een duidelijke vermelding moet komen dat de content wordt gemaakt door Procter & Gamble en dat er uitleg moet zijn over de aard van de inhoud.


Het bedrijf moest daarop de video aanpassen en moet ook in de toekomst voldoen aan de eisen van de Britse autoriteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.