P&G op de vingers getikt omtrent Youtubekanaal

P&G op de vingers getikt omtrent Youtubekanaal

Procter & Gamble moet het voor de consument duidelijker maken  dat het Youtubekanaal 'Beauty Recommended' in handen is van het bedrijf en dat de inhoud ervan door hen wordt gecontroleerd.

Te weinig informatie

Die vraag komt er na de klacht van een blogger, die vond dat er op dat vlak niet voldoende informatie wordt gegeven op het kanaal. In de video's van het Youtubekanaal worden de producten van Procter & Gamble gebruikt en wordt er gelinkt naar de pagina van P&G op de online shop SuperSavvyMe.


P&G stelde zelf dat er voldoende verwijzingen zijn naar het feit dat het kanaal een marketingtool is, maar daar gingen de Britse autoriteiten niet in mee. Zij vinden dat er een duidelijke vermelding moet komen dat de content wordt gemaakt door Procter & Gamble en dat er uitleg moet zijn over de aard van de inhoud.


Het bedrijf moest daarop de video aanpassen en moet ook in de toekomst voldoen aan de eisen van de Britse autoriteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top