P&G op de vingers getikt omtrent Youtubekanaal

P&G op de vingers getikt omtrent Youtubekanaal

Procter & Gamble moet het voor de consument duidelijker maken  dat het Youtubekanaal 'Beauty Recommended' in handen is van het bedrijf en dat de inhoud ervan door hen wordt gecontroleerd.

Te weinig informatie

Die vraag komt er na de klacht van een blogger, die vond dat er op dat vlak niet voldoende informatie wordt gegeven op het kanaal. In de video's van het Youtubekanaal worden de producten van Procter & Gamble gebruikt en wordt er gelinkt naar de pagina van P&G op de online shop SuperSavvyMe.


P&G stelde zelf dat er voldoende verwijzingen zijn naar het feit dat het kanaal een marketingtool is, maar daar gingen de Britse autoriteiten niet in mee. Zij vinden dat er een duidelijke vermelding moet komen dat de content wordt gemaakt door Procter & Gamble en dat er uitleg moet zijn over de aard van de inhoud.


Het bedrijf moest daarop de video aanpassen en moet ook in de toekomst voldoen aan de eisen van de Britse autoriteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top