Phaedra Hoste trekt stekker uit hondenboetiek.

Phaedra Hoste trekt stekker uit hondenboetiek.

Baziel & Blanche, luxueuze hondenboetiek en trimsalon van Phaedra Hoste, sluit de deuren. Het zou niet langer te combineren vallen met de vele andere activiteiten van de televisiester. Nochtans bevindt de winkel zich op een toplocatie en heeft de zaak enige bekendheid.

 


Einde van een collectie en retailconcept.

Het concept ‘Baziel & Blanche’ bestond uit een collectie accessoires en verzorgingsproducten voor honden. Naar aanleiding van een actie van Animal Foundation werd voor het eerst een basiscollectie gecreëerd. Daaraan werd eveneens een winkel gekoppeld op de Antwerpse Kipdorpvest met nog meer upscale accessoires voor huisdieren, evenals een verzorgingsalon.


Met de winkel verdwijnt nu ook de volledige collectie. Een tijdlang werden de verzorgingsproducten eveneens verdeeld door Carrefour. Die samenwerking werd echter reeds eerder stopgezet.

Pand op Antwerpse toplocatie.

Vandaag, maandag 14 februari, gaat de opruiming van start met speciale acties. De totale uitverkoop wordt officieel 16 februari ingezet, met fikse kortingen op alle producten. Het belangrijkste is volgens Phaedra dat alles weg moet. Van het eerste hondenjasje tot het laatste stuk infrastructuur.


Ook het winkelpand wordt ter overname overgelaten. Gelegen op het Kipdorpvest te Antwerpen, is het een toplocatie die opnieuw op de markt komt. Een concrete overnemer is er nog niet, al is er wel al interesse voor het pand.

Uitdagingen van de retail.

Al is het met pijn in het hart. Phaedra Hoste begrijpt de perikelen van het retailwezen maar al te goed. “Ik heb heel veel spijt van de beslissing. Maar als ik iets slechts half kan doen, doe ik het beter niet. Personeel moet ook geleid worden. Als je er niet kunt zijn om leiding te geven, loopt dat nooit goed af,” aldus de babe en zakenvrouw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Body Shop mikt met nieuw e-commerceplatform op mobiel

24/04/2017

Winkelketen The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, dat beter toegankelijk moet zijn voor mobiele apparaten. Het doel is om binnen enkele jaren 20% van de totale omzet uit de online verkoop te halen.

Heel wat interesse voor The Body Shop

19/04/2017

L’Oréal heeft maar liefst vijftien biedingen binnengekregen voor winkelketen The Body Shop. Het Franse cosmeticabedrijf hoopt zeker een miljard euro te vangen voor de Britse keten.

Burberry in zee met parfumspecialist Coty

06/04/2017

Nog geen vijf jaar nadat Burberry zijn parfumactiviteiten onder eigen beheer bracht, besteedt het Britse luxemerk zijn parfumbusiness alweer uit. De Amerikaanse specialist Coty neemt vanaf oktober de populaire My Burberry, Mr Burberry en andere parfums van het merk onder zijn hoede.

Fin du Jour opent in Antwerpen derde winkel

27/03/2017

Op 30 maart opent het winkelconcept Fin du Jour zijn derde Belgische winkel, ditmaal in de Nationalestraat in Antwerpen. Fin du Jour is een concept van Miriam Rouw en Sabine Saelen, twee West-Vlaamse onderneemsters.

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

15/03/2017

Het Britse cosmeticabedrijf Lush bekijkt de mogelijkheden om buiten het Verenigd Koninkrijk verder te groeien, door de toenemende ongerustheid over de gevolgen van de brexit. Zo vreest het hogere importtaksen en moeilijkere opvulling van vacatures.

Turkse parfumerie Bargello geopend in Antwerpen

09/03/2017

In Antwerpen heeft de Turkse parfumerieketen Bargello een vestiging geopend in de Wilde Zee. Bargello verkoopt geen grote merken, maar maakt eigen parfums, die geïnspireerd zijn door bekende namen.

Back to top