Phaedra Hoste trekt stekker uit hondenboetiek.

Phaedra Hoste trekt stekker uit hondenboetiek.

Baziel & Blanche, luxueuze hondenboetiek en trimsalon van Phaedra Hoste, sluit de deuren. Het zou niet langer te combineren vallen met de vele andere activiteiten van de televisiester. Nochtans bevindt de winkel zich op een toplocatie en heeft de zaak enige bekendheid.

 


Einde van een collectie en retailconcept.

Het concept ‘Baziel & Blanche’ bestond uit een collectie accessoires en verzorgingsproducten voor honden. Naar aanleiding van een actie van Animal Foundation werd voor het eerst een basiscollectie gecreëerd. Daaraan werd eveneens een winkel gekoppeld op de Antwerpse Kipdorpvest met nog meer upscale accessoires voor huisdieren, evenals een verzorgingsalon.


Met de winkel verdwijnt nu ook de volledige collectie. Een tijdlang werden de verzorgingsproducten eveneens verdeeld door Carrefour. Die samenwerking werd echter reeds eerder stopgezet.

Pand op Antwerpse toplocatie.

Vandaag, maandag 14 februari, gaat de opruiming van start met speciale acties. De totale uitverkoop wordt officieel 16 februari ingezet, met fikse kortingen op alle producten. Het belangrijkste is volgens Phaedra dat alles weg moet. Van het eerste hondenjasje tot het laatste stuk infrastructuur.


Ook het winkelpand wordt ter overname overgelaten. Gelegen op het Kipdorpvest te Antwerpen, is het een toplocatie die opnieuw op de markt komt. Een concrete overnemer is er nog niet, al is er wel al interesse voor het pand.

Uitdagingen van de retail.

Al is het met pijn in het hart. Phaedra Hoste begrijpt de perikelen van het retailwezen maar al te goed. “Ik heb heel veel spijt van de beslissing. Maar als ik iets slechts half kan doen, doe ik het beter niet. Personeel moet ook geleid worden. Als je er niet kunt zijn om leiding te geven, loopt dat nooit goed af,” aldus de babe en zakenvrouw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top