Roland van den Berg nieuwe directeur e-commerce bij A.S. Watson | RetailDetail

Roland van den Berg nieuwe directeur e-commerce bij A.S. Watson

Roland van den Berg nieuwe directeur e-commerce bij A.S. Watson

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft Roland van den Berg aangeduid als de nieuwe e-commercedirecteur. Hij wordt zo verantwoordelijk voor de groei van de webwinkels van Kruidvat en Trekpleister.

Ervaring bij Jumbo

Van den Berg was al tot juli e-commercedirecteur bij supermarktketen Jumbo, maar besloot toen om zijn functie neer te leggen en op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Die heeft hij nu dus gevonden bij A.S. Watson. Bij Jumbo was hij verantwoordelijk voor de nieuwe website Jumbo.com, de lancering van de Jumbo-app en de opzet van het e-fulfilmentcenter.

 

Bij A.S. Watson zal hij verantwoordelijk worden voor de operationele leiding van de webshops bij Kruidvat en Trekpleister. “Hij heeft op dit gebied veel kennis en ervaring opgebouwd”, laat CEO Gerard van Breen optekenen in een persbericht. “Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat Roland een grote bijdrage zal leveren aan onze omnichannel groeistrategie en de versterking van ons e-commercekanaal.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amper 2% Amazon Alexa-gebruikers kocht al via voice

07/08/2018

Slechts 2% van alle Amazon Echo-eigenaars in de VS kocht al iets via de slimme speakers. Velen probeerden het al wel, maar haakten onderweg af. Is de technologie waardeloos of nog niet klaar?

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld. 

Carrefour gaat lokale producten ook online verkopen

30/07/2018

Lokale producten krijgen al sinds 2013 een prominente plaats in de hyper- en supermarkten van Carrefour Belgium. Nu opent de retailer ook zijn webshop voor ambachtelijke producenten die een ruimer publiek willen bereiken.

Enorme winststijging Amazon doet 'teleurstellende' omzet vergeten

27/07/2018

De Amerikaanse webreus Amazon heeft in het tweede kwartaal van zijn lopende boekjaar een recordwinst van 2,5 miljard dollar opgetekend, vooral dankzij de afdelingen cloud en reclame. Dat de omzet de verwachtingen niet inloste, kon het feestje niet drukken.

Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Voeding snelst groeiende categorie voor Amazon

25/07/2018

Voeding en dranken zijn voor Amazon in de Verenigde Staten de snelst groeiende categorie: een derde van alle online bestelde boodschappen zijn voor de retailgigant. Toch blijft de categorie erg klein, ook op de Amerikaanse thuismarkt.