Roland van den Berg nieuwe directeur e-commerce bij A.S. Watson

Roland van den Berg nieuwe directeur e-commerce bij A.S. Watson

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft Roland van den Berg aangeduid als de nieuwe e-commercedirecteur. Hij wordt zo verantwoordelijk voor de groei van de webwinkels van Kruidvat en Trekpleister.

Ervaring bij Jumbo

Van den Berg was al tot juli e-commercedirecteur bij supermarktketen Jumbo, maar besloot toen om zijn functie neer te leggen en op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Die heeft hij nu dus gevonden bij A.S. Watson. Bij Jumbo was hij verantwoordelijk voor de nieuwe website Jumbo.com, de lancering van de Jumbo-app en de opzet van het e-fulfilmentcenter.

 

Bij A.S. Watson zal hij verantwoordelijk worden voor de operationele leiding van de webshops bij Kruidvat en Trekpleister. “Hij heeft op dit gebied veel kennis en ervaring opgebouwd”, laat CEO Gerard van Breen optekenen in een persbericht. “Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat Roland een grote bijdrage zal leveren aan onze omnichannel groeistrategie en de versterking van ons e-commercekanaal.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verzorgingsmerken van Zuid-Amerikaans Quala in handen van Unilever

17/05/2017

Unilever heeft de verzorgingsproducten van het Zuid-Amerikaanse bedrijf Quala toegevoegd aan zijn assortiment. Quala heeft net als Unilever ook merken van voedingsmiddelen in handen en het wil in de toekomst de focus leggen op die tak van het bedrijf.

Zo boort Amazon steeds nieuwe markten aan

15/05/2017

Ook in categorieën waar e-commerce vandaag nog een bescheiden aandeel heeft, zet Amazon de grote middelen in om snel marktaandeel te veroveren. Meubilair en doe-het-zelf behoren tot de volgende doelwitten. 

Guerlain opent nieuwe boetiek op Louizalaan

15/05/2017

Het Franse Guerlain heeft aan de Louizalaan in Brussel een nieuwe parfumboetiek geopend. Het is de eerste keer dat het merk een eigen boetiek opent buiten Frankrijk.

Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep

12/05/2017

Als het gaat over e-commerce in België, vallen vaak woorden als ‘achterophinken’, ‘inhaalbeweging’ en ‘voorbeeld Nederland’. Digitaal agentschap Wijs wil de vinger op de zere plek leggen en organiseert een enquête.

Forse omzet- en winstgroei voor Henkel

11/05/2017

Henkel heeft in het eerste kwartaal van 2017 zowel de omzet als de winst fors zien groeien. Met als bonus een absolute primeur: het Duitse handelsconcern overschreed voor het eerst in zijn geschiedenis de kaap van vijf miljard euro omzet.

Zalando overschrijdt kaap 20 miljoen actieve klanten

09/05/2017

Zalando heeft aan het eind van het eerste trimester de kaap van twintig miljoen actieve klanten overschreden. Samen zorgden ze ervoor dat de omzet van de online modeketen uitkwam op 980,2 miljoen euro, bijna een kwart meer dan vorig jaar.

Back to top