Sephora-flagship aan Champs Elysées tot 23u30 open

Sephora-flagship aan Champs Elysées tot 23u30 open

Twee jaar nadat de Sephora-vestiging aan de Champs Elysées door de rechter verplicht werd om haar deuren te sluiten om 20u30, is 's werelds grootste parfumerie opnieuw open tot in de late uurtjes: tot 23u30 meer bepaald.

Nieuwe wet én akkoord van de vakbonden

Sinds gisteravond is de 1.900 m² grote Sephora-vestiging aan de bekendste winkellaan van Parijs opnieuw open tot in de late uurtjes. Tot twee jaar geleden was het in de winkel van de LVMH-dochter elke dag tot middernacht een drukte van jewelste, tot de rechter op aandringen van de vakbonden een verplicht sluitingsuur oplegde. Sinds 9 oktober 2013 gingen elke avond om 20u30 de deuren dicht.

 

De sluiting was een direct gevolg van de 'forcing' die de Franse vakbonden voerden rond avondwerk en zondagswerk, dat ze omschreven als "onwettig" en "nefast voor het privéleven". De regering bestelde daarop een groot rapport, dat leidde tot een nieuwe wetgeving: de zogeheten 'loi-Macron'. Die maakt avond- en zondagswerk onder welbepaalde voorwaarden wettelijk mogelijk. Zo mag het werk enkel op vrijwillige basis gebeuren, moeten de medewerkers een flinke financiële vergoeding krijgen en moeten ze zich vooraf bij referendum akkoord verklaren met het voorstel van de directie.

 

Voor Sephora is de laatavondopening schitterend nieuws. De flagshipstore van de parfumerieketen realiseerde meer dan 20% van zijn dagomzet na 21 uur. In ruil krijgen de vrijwilligers die 's avonds of op zondag werken de gepresteerde uren dubbel betaald. Het voorstel werd begin oktober al met 91% van de stemmen goedgekeurd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top