Sephora-flagship aan Champs Elysées tot 23u30 open | RetailDetail

Sephora-flagship aan Champs Elysées tot 23u30 open

Sephora-flagship aan Champs Elysées tot 23u30 open

Twee jaar nadat de Sephora-vestiging aan de Champs Elysées door de rechter verplicht werd om haar deuren te sluiten om 20u30, is 's werelds grootste parfumerie opnieuw open tot in de late uurtjes: tot 23u30 meer bepaald.

Nieuwe wet én akkoord van de vakbonden

Sinds gisteravond is de 1.900 m² grote Sephora-vestiging aan de bekendste winkellaan van Parijs opnieuw open tot in de late uurtjes. Tot twee jaar geleden was het in de winkel van de LVMH-dochter elke dag tot middernacht een drukte van jewelste, tot de rechter op aandringen van de vakbonden een verplicht sluitingsuur oplegde. Sinds 9 oktober 2013 gingen elke avond om 20u30 de deuren dicht.

 

De sluiting was een direct gevolg van de 'forcing' die de Franse vakbonden voerden rond avondwerk en zondagswerk, dat ze omschreven als "onwettig" en "nefast voor het privéleven". De regering bestelde daarop een groot rapport, dat leidde tot een nieuwe wetgeving: de zogeheten 'loi-Macron'. Die maakt avond- en zondagswerk onder welbepaalde voorwaarden wettelijk mogelijk. Zo mag het werk enkel op vrijwillige basis gebeuren, moeten de medewerkers een flinke financiële vergoeding krijgen en moeten ze zich vooraf bij referendum akkoord verklaren met het voorstel van de directie.

 

Voor Sephora is de laatavondopening schitterend nieuws. De flagshipstore van de parfumerieketen realiseerde meer dan 20% van zijn dagomzet na 21 uur. In ruil krijgen de vrijwilligers die 's avonds of op zondag werken de gepresteerde uren dubbel betaald. Het voorstel werd begin oktober al met 91% van de stemmen goedgekeurd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.