Sephora-flagship aan Champs Elysées tot 23u30 open

Sephora-flagship aan Champs Elysées tot 23u30 open

Twee jaar nadat de Sephora-vestiging aan de Champs Elysées door de rechter verplicht werd om haar deuren te sluiten om 20u30, is 's werelds grootste parfumerie opnieuw open tot in de late uurtjes: tot 23u30 meer bepaald.

Nieuwe wet én akkoord van de vakbonden

Sinds gisteravond is de 1.900 m² grote Sephora-vestiging aan de bekendste winkellaan van Parijs opnieuw open tot in de late uurtjes. Tot twee jaar geleden was het in de winkel van de LVMH-dochter elke dag tot middernacht een drukte van jewelste, tot de rechter op aandringen van de vakbonden een verplicht sluitingsuur oplegde. Sinds 9 oktober 2013 gingen elke avond om 20u30 de deuren dicht.

 

De sluiting was een direct gevolg van de 'forcing' die de Franse vakbonden voerden rond avondwerk en zondagswerk, dat ze omschreven als "onwettig" en "nefast voor het privéleven". De regering bestelde daarop een groot rapport, dat leidde tot een nieuwe wetgeving: de zogeheten 'loi-Macron'. Die maakt avond- en zondagswerk onder welbepaalde voorwaarden wettelijk mogelijk. Zo mag het werk enkel op vrijwillige basis gebeuren, moeten de medewerkers een flinke financiële vergoeding krijgen en moeten ze zich vooraf bij referendum akkoord verklaren met het voorstel van de directie.

 

Voor Sephora is de laatavondopening schitterend nieuws. De flagshipstore van de parfumerieketen realiseerde meer dan 20% van zijn dagomzet na 21 uur. In ruil krijgen de vrijwilligers die 's avonds of op zondag werken de gepresteerde uren dubbel betaald. Het voorstel werd begin oktober al met 91% van de stemmen goedgekeurd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top