Sephora haalt inspiratie bij Tinder voor nieuwe campagne | RetailDetail

Sephora haalt inspiratie bij Tinder voor nieuwe campagne

Sephora haalt inspiratie bij Tinder voor nieuwe campagne

Make-upmerk Sephora heeft inspiratie gehaald bij datingapp Tinder voor zijn nieuwe campagne. Daarbij kunnen bezoekers van de website links of rechts swipen door verschillende looks van het merk.

“Verslavende winkelervaringen creëren”

Net als bij Tinder geeft de bezoeker bij ‘swipe it, shop it’ aan geen interesse te hebben door naar links te swipen en wel interesse te hebben door naar rechts te vegen. Toont de bezoeker interesse, dan krijgt die onmiddellijk de kans om de look te kopen op de webshop van Sephora.

 

“We proberen leuke, verslavende winkelervaringen te creëren”, zegt topvrouw Deborah Yeh: “We bieden een ruim aanbod aan producten in elke categorie, maar we hebben ook een volledige retail- en digitale ervaring om dat product aan te vullen.”

 

De komende maanden wil Sephora ook foto’s toevoegen van klanten die hun eigen look tonen. Om klanten aan te trekken, zal Sephora bovendien het eerste schoonheidsmerk zijn dat op Tinder reclame koopt die gebruik maakt van de poll-functie van de app. Daarbij wordt aan gebruikers gevraagd om een aantal vragen te beantwoorden, waarna ze een sample van het product kunnen krijgen. Dr. Pepper en Dentyne hebben al gelijkaardige campagnes gevoerd.

 

Naast ‘swipe it, shop it’ komt Sephora ook op de proppen met de ‘beauty uncomplicator’: die moet bezoekers helpen om op een eenvoudige manier het grote aanbod van Sephora te filteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.