Sephora haalt inspiratie bij Tinder voor nieuwe campagne

Sephora haalt inspiratie bij Tinder voor nieuwe campagne

Make-upmerk Sephora heeft inspiratie gehaald bij datingapp Tinder voor zijn nieuwe campagne. Daarbij kunnen bezoekers van de website links of rechts swipen door verschillende looks van het merk.

“Verslavende winkelervaringen creëren”

Net als bij Tinder geeft de bezoeker bij ‘swipe it, shop it’ aan geen interesse te hebben door naar links te swipen en wel interesse te hebben door naar rechts te vegen. Toont de bezoeker interesse, dan krijgt die onmiddellijk de kans om de look te kopen op de webshop van Sephora.

 

“We proberen leuke, verslavende winkelervaringen te creëren”, zegt topvrouw Deborah Yeh: “We bieden een ruim aanbod aan producten in elke categorie, maar we hebben ook een volledige retail- en digitale ervaring om dat product aan te vullen.”

 

De komende maanden wil Sephora ook foto’s toevoegen van klanten die hun eigen look tonen. Om klanten aan te trekken, zal Sephora bovendien het eerste schoonheidsmerk zijn dat op Tinder reclame koopt die gebruik maakt van de poll-functie van de app. Daarbij wordt aan gebruikers gevraagd om een aantal vragen te beantwoorden, waarna ze een sample van het product kunnen krijgen. Dr. Pepper en Dentyne hebben al gelijkaardige campagnes gevoerd.

 

Naast ‘swipe it, shop it’ komt Sephora ook op de proppen met de ‘beauty uncomplicator’: die moet bezoekers helpen om op een eenvoudige manier het grote aanbod van Sephora te filteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top