Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept
Shutterstock

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Helft kleiner dan traditionele winkel

De eerste vestiging van het concept Sephora Studio is alvast geopend in Boston en het doel is om het verder uit te rollen over de hele Verenigde Staten. De winkel heeft een oppervlakte van 185 vierkante meter en is daarmee een stuk kleiner dan de gemiddelde winkel van Sephora, die een oppervlakte hebben van ongeveer 500 vierkante meter.

 

In het nieuwe concept zullen heel wat digitale elementen te vinden zijn en wordt er meer aandacht geschonken aan de persoonlijke ervaring van de klant. Het zal ook mogelijk zijn om er online bestellingen te plaatsen en die daar later dan weer op te halen. De verkoopsters krijgen op hun beurt dan weer een mobiel toestel in handen, om klanten in de winkel sneller te kunnen adviseren. Dat is nodig, omdat het aanbod in de winkel kleiner is dan in de traditionele vestigingen.

 

Inspelen op nieuwe trend

Sephora Studio zal daarnaast ook alle mogelijke one-on-one services aanbieden, waarbij klanten worden geholpen door de best opgeleide medewerkers binnen Sephora. Een nieuwe service is de Custom Makeover Plus, een makeover van 75 minuten waarbij de klant alle nodige informatie rond huidverzorging kan krijgen.

 

Met het nieuwe concept wil Sephora vooral inspelen op de groeiende groep consumenten die minder interesse heeft in het bezoeken van grote winkelcentra en liever lokaal geholpen willen worden. Omdat daar echter minder ruimte is voor grote winkels, besloot Sephora dus op de proppen te komen met een kleiner concept.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

Walmart wil geen "winkel" meer zijn

07/12/2017

Het Amerikaanse Walmart is al langer gekend onder die naam, maar eigenlijk was de wettelijke naam van het bedrijf nog steeds Wal-Mart Stores. Daar komt nu echter verandering in: in het tijdperk van e-commerce wil Walmart méér zijn dan een winkelketen.

Mobiele opmars in de Verenigde Staten tijdens Black Friday en Cyber Monday

29/11/2017

Tijdens het voorbije weekend met Black Friday en Cyber Monday is er in de Verenigde Staten sprake geweest van een flinke opmars in verkopen via mobiele toestellen. Toch blijft de gemiddelde verkoopwaarde op mobiel flink achter.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Ahold USA test robot in Giant Food Store

15/11/2017

In een vestiging van Giant Food Store in de Verenigde Staten test Ahold USA momenteel een robot die gevaren op de vloer kan detecteren, waarna hij assistentie zal vragen. Hij kan ook lege winkelrekken aanwijzen en prijzen controleren.

Back to top