Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept | RetailDetail

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept
Shutterstock

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Helft kleiner dan traditionele winkel

De eerste vestiging van het concept Sephora Studio is alvast geopend in Boston en het doel is om het verder uit te rollen over de hele Verenigde Staten. De winkel heeft een oppervlakte van 185 vierkante meter en is daarmee een stuk kleiner dan de gemiddelde winkel van Sephora, die een oppervlakte hebben van ongeveer 500 vierkante meter.

 

In het nieuwe concept zullen heel wat digitale elementen te vinden zijn en wordt er meer aandacht geschonken aan de persoonlijke ervaring van de klant. Het zal ook mogelijk zijn om er online bestellingen te plaatsen en die daar later dan weer op te halen. De verkoopsters krijgen op hun beurt dan weer een mobiel toestel in handen, om klanten in de winkel sneller te kunnen adviseren. Dat is nodig, omdat het aanbod in de winkel kleiner is dan in de traditionele vestigingen.

 

Inspelen op nieuwe trend

Sephora Studio zal daarnaast ook alle mogelijke one-on-one services aanbieden, waarbij klanten worden geholpen door de best opgeleide medewerkers binnen Sephora. Een nieuwe service is de Custom Makeover Plus, een makeover van 75 minuten waarbij de klant alle nodige informatie rond huidverzorging kan krijgen.

 

Met het nieuwe concept wil Sephora vooral inspelen op de groeiende groep consumenten die minder interesse heeft in het bezoeken van grote winkelcentra en liever lokaal geholpen willen worden. Omdat daar echter minder ruimte is voor grote winkels, besloot Sephora dus op de proppen te komen met een kleiner concept.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Back to top