Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept
Shutterstock

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Helft kleiner dan traditionele winkel

De eerste vestiging van het concept Sephora Studio is alvast geopend in Boston en het doel is om het verder uit te rollen over de hele Verenigde Staten. De winkel heeft een oppervlakte van 185 vierkante meter en is daarmee een stuk kleiner dan de gemiddelde winkel van Sephora, die een oppervlakte hebben van ongeveer 500 vierkante meter.

 

In het nieuwe concept zullen heel wat digitale elementen te vinden zijn en wordt er meer aandacht geschonken aan de persoonlijke ervaring van de klant. Het zal ook mogelijk zijn om er online bestellingen te plaatsen en die daar later dan weer op te halen. De verkoopsters krijgen op hun beurt dan weer een mobiel toestel in handen, om klanten in de winkel sneller te kunnen adviseren. Dat is nodig, omdat het aanbod in de winkel kleiner is dan in de traditionele vestigingen.

 

Inspelen op nieuwe trend

Sephora Studio zal daarnaast ook alle mogelijke one-on-one services aanbieden, waarbij klanten worden geholpen door de best opgeleide medewerkers binnen Sephora. Een nieuwe service is de Custom Makeover Plus, een makeover van 75 minuten waarbij de klant alle nodige informatie rond huidverzorging kan krijgen.

 

Met het nieuwe concept wil Sephora vooral inspelen op de groeiende groep consumenten die minder interesse heeft in het bezoeken van grote winkelcentra en liever lokaal geholpen willen worden. Omdat daar echter minder ruimte is voor grote winkels, besloot Sephora dus op de proppen te komen met een kleiner concept.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Back to top