Sephora onthult Augmented Reality-spiegel | RetailDetail

Sephora onthult Augmented Reality-spiegel

Sephora onthult Augmented Reality-spiegel

Make-upretailer Sephora heeft een spiegel ontwikkeld die door middel van augmented reality make-up op je gezicht kan toveren. Zo kunnen klanten make-up uitproberen zonder het echt aan te brengen.

Tijd en kosten besparen

Met behulp van een camera en technologie die werd ontwikkeld door technologiebedrijf ModiFace scant de spiegel – die eigenlijk een grote monitor is – het gezicht van een klant, waarna die onder meer oogschaduw kan aanbrengen. De klant kan dan naar hartenlust van kleur veranderen, zonder daarom steeds de make-up te moeten verwijderen. Zo wordt er door klanten volgens Sephora veel tijd bespaard.

 

Ook voor Sephora zelf heeft deze technologie enkele grote voordelen. Zo verkleinen ze de kans dat een klant ontevreden is met het aangekochte product, maar vooral: het kan flink op kosten besparen, omdat de cosmeticaverkoper geen testers of producten om de make-up te verwijderen meer hoeft te voorzien. Klanten kunnen immers alles virtueel uitproberen.

 

Uitbreiding indien succes

Momenteel is de spiegel enkel nog maar te vinden in de winkel in Milaan en kan er enkel nog maar oogschaduw geprobeerd worden. Als het systeem aanslaat, dan wil Sephora in de toekomst ook op andere locaties zo'n virtuele spiegel plaatsen en bestaat de mogelijkheid dat de technologie verder uitgebreid wordt met andere types make-up.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.