Sephora onthult Augmented Reality-spiegel

Sephora onthult Augmented Reality-spiegel

Make-upretailer Sephora heeft een spiegel ontwikkeld die door middel van augmented reality make-up op je gezicht kan toveren. Zo kunnen klanten make-up uitproberen zonder het echt aan te brengen.

Tijd en kosten besparen

Met behulp van een camera en technologie die werd ontwikkeld door technologiebedrijf ModiFace scant de spiegel – die eigenlijk een grote monitor is – het gezicht van een klant, waarna die onder meer oogschaduw kan aanbrengen. De klant kan dan naar hartenlust van kleur veranderen, zonder daarom steeds de make-up te moeten verwijderen. Zo wordt er door klanten volgens Sephora veel tijd bespaard.

 

Ook voor Sephora zelf heeft deze technologie enkele grote voordelen. Zo verkleinen ze de kans dat een klant ontevreden is met het aangekochte product, maar vooral: het kan flink op kosten besparen, omdat de cosmeticaverkoper geen testers of producten om de make-up te verwijderen meer hoeft te voorzien. Klanten kunnen immers alles virtueel uitproberen.

 

Uitbreiding indien succes

Momenteel is de spiegel enkel nog maar te vinden in de winkel in Milaan en kan er enkel nog maar oogschaduw geprobeerd worden. Als het systeem aanslaat, dan wil Sephora in de toekomst ook op andere locaties zo'n virtuele spiegel plaatsen en bestaat de mogelijkheid dat de technologie verder uitgebreid wordt met andere types make-up.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top