Sephora onthult Augmented Reality-spiegel

Sephora onthult Augmented Reality-spiegel

Make-upretailer Sephora heeft een spiegel ontwikkeld die door middel van augmented reality make-up op je gezicht kan toveren. Zo kunnen klanten make-up uitproberen zonder het echt aan te brengen.

Tijd en kosten besparen

Met behulp van een camera en technologie die werd ontwikkeld door technologiebedrijf ModiFace scant de spiegel – die eigenlijk een grote monitor is – het gezicht van een klant, waarna die onder meer oogschaduw kan aanbrengen. De klant kan dan naar hartenlust van kleur veranderen, zonder daarom steeds de make-up te moeten verwijderen. Zo wordt er door klanten volgens Sephora veel tijd bespaard.

 

Ook voor Sephora zelf heeft deze technologie enkele grote voordelen. Zo verkleinen ze de kans dat een klant ontevreden is met het aangekochte product, maar vooral: het kan flink op kosten besparen, omdat de cosmeticaverkoper geen testers of producten om de make-up te verwijderen meer hoeft te voorzien. Klanten kunnen immers alles virtueel uitproberen.

 

Uitbreiding indien succes

Momenteel is de spiegel enkel nog maar te vinden in de winkel in Milaan en kan er enkel nog maar oogschaduw geprobeerd worden. Als het systeem aanslaat, dan wil Sephora in de toekomst ook op andere locaties zo'n virtuele spiegel plaatsen en bestaat de mogelijkheid dat de technologie verder uitgebreid wordt met andere types make-up.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top