Sephora onthult Augmented Reality-spiegel | RetailDetail

Sephora onthult Augmented Reality-spiegel

Sephora onthult Augmented Reality-spiegel

Make-upretailer Sephora heeft een spiegel ontwikkeld die door middel van augmented reality make-up op je gezicht kan toveren. Zo kunnen klanten make-up uitproberen zonder het echt aan te brengen.

Tijd en kosten besparen

Met behulp van een camera en technologie die werd ontwikkeld door technologiebedrijf ModiFace scant de spiegel – die eigenlijk een grote monitor is – het gezicht van een klant, waarna die onder meer oogschaduw kan aanbrengen. De klant kan dan naar hartenlust van kleur veranderen, zonder daarom steeds de make-up te moeten verwijderen. Zo wordt er door klanten volgens Sephora veel tijd bespaard.

 

Ook voor Sephora zelf heeft deze technologie enkele grote voordelen. Zo verkleinen ze de kans dat een klant ontevreden is met het aangekochte product, maar vooral: het kan flink op kosten besparen, omdat de cosmeticaverkoper geen testers of producten om de make-up te verwijderen meer hoeft te voorzien. Klanten kunnen immers alles virtueel uitproberen.

 

Uitbreiding indien succes

Momenteel is de spiegel enkel nog maar te vinden in de winkel in Milaan en kan er enkel nog maar oogschaduw geprobeerd worden. Als het systeem aanslaat, dan wil Sephora in de toekomst ook op andere locaties zo'n virtuele spiegel plaatsen en bestaat de mogelijkheid dat de technologie verder uitgebreid wordt met andere types make-up.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.