Sephora voegt augmented reality toe aan app

Sephora voegt augmented reality toe aan app

Make-upproducent Sephora heeft zijn app uitgebreid met een nieuwe functie, waarbij gebruikers onmiddellijk kunnen zien hoe een bepaalde kleur van make-up werkt op hun gezicht. Daarvoor maakt het gebruik van augmented reality.

Juiste beslissing

Klanten kunnen daarvoor gebruik maken van de Sephora Virtual Artist. Met behulp van de camera op de voorkant van hun smartphone kunnen ze een bepaalde kleur van lippenstift uittesten op hun gezicht. Ze kunnen de camera daarbij ook bewegen, zonder dat de make-up verschuift op hun gezicht.

 

Sephora is van mening dat de nieuwe functie meer dan enkel een gimmick is: volgens het bedrijf kan de Virtual Artist er voor zorgen dat klanten de juiste beslissing maken wanneer ze de keuze hebben tussen verschillende kleuren. In de eerste acht weken na de lancering werd de Virtual Artist al 45 miljoen keer gebruikt door 1,6 miljoen bezoekers.

 

Sephora is niet het enige merk dat met dit soort hulpmiddelen de verkoop de hoogte in wil jagen: zo kwam L’Oréal al met de MakeupGenius-app, die gebruikers de mogelijkheid geeft om verschillende merken make-up uit te testen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Nieuwe trend: laat klanten winkelen voor elkaar

05/01/2018

Colruyt heeft de app Apporto gelanceerd, waarmee klanten die minder mobiel zijn in contact kunnen komen met andere mensen die hun boodschappen willen doen. De app is volledig gratis en dient vooral een sociale functie.

Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Amazon voegt augmented reality toe aan app

02/11/2017

Amazon heeft een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan zijn mobiele app: augmented reality. Met de nieuwe 'AR-view' kunnen gebruikers duizenden producten eerst 3D in hun woning zien alvorens ze echt aan te kopen.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top