Sephora voegt augmented reality toe aan app | RetailDetail

Sephora voegt augmented reality toe aan app

Sephora voegt augmented reality toe aan app

Make-upproducent Sephora heeft zijn app uitgebreid met een nieuwe functie, waarbij gebruikers onmiddellijk kunnen zien hoe een bepaalde kleur van make-up werkt op hun gezicht. Daarvoor maakt het gebruik van augmented reality.

Juiste beslissing

Klanten kunnen daarvoor gebruik maken van de Sephora Virtual Artist. Met behulp van de camera op de voorkant van hun smartphone kunnen ze een bepaalde kleur van lippenstift uittesten op hun gezicht. Ze kunnen de camera daarbij ook bewegen, zonder dat de make-up verschuift op hun gezicht.

 

Sephora is van mening dat de nieuwe functie meer dan enkel een gimmick is: volgens het bedrijf kan de Virtual Artist er voor zorgen dat klanten de juiste beslissing maken wanneer ze de keuze hebben tussen verschillende kleuren. In de eerste acht weken na de lancering werd de Virtual Artist al 45 miljoen keer gebruikt door 1,6 miljoen bezoekers.

 

Sephora is niet het enige merk dat met dit soort hulpmiddelen de verkoop de hoogte in wil jagen: zo kwam L’Oréal al met de MakeupGenius-app, die gebruikers de mogelijkheid geeft om verschillende merken make-up uit te testen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.