Sephora wil 100 nieuwe winkels per jaar openen

Sephora wil 100 nieuwe winkels per jaar openen

De Franse cosmeticaketen Sephora wil de komende vijf jaar telkens een honderdtal nieuwe verkooppunten openen, om haar ambitie om de verkoop met gemiddeld 10% per jaar te laten stijgen waar te maken.

In nieuwe én bestaande markten

Daarbij zullen ook nieuwe markten worden ontgonnen: zo startte de keten eerder dit jaar met een eerste franchisewinkel in Indonesië en wordt in december de eerste Australische Sephora-winkel geopend in Sydney.

 

Ook in de bestaande markten wordt op expansie ingezet: in thuisland Frankrijk wil Sephora een tiental nieuwe filialen per jaar te openen (bovenop de huidige 320) en in de belangrijkste markt de VS komen er telkens een twintigtal bij. In China gaat het om een dertigtal nieuwe vestigingen, bovenop de huidige 170.

 

In België en Nederland is Sephora niet (meer) aanwezig met fysieke winkels, sinds de keten zich vorig jaar terugtrok uit Nederland (waar het actief was bij V&D) om zich toe te leggen op andere markten.

 

Sephora, dat deel uitmaakt van de luxegroep LVMH, zal dit jaar wellicht zo'n 5 miljard euro aan omzet halen. De komende jaren wil de keten dat met gemiddeld 10% per jaar verhogen. Dat doet de keten momenteel met zo'n 2000 winkels, maar dat moeten er binnenkort dus 2500 zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top