Sephora wil 100 nieuwe winkels per jaar openen

Sephora wil 100 nieuwe winkels per jaar openen

De Franse cosmeticaketen Sephora wil de komende vijf jaar telkens een honderdtal nieuwe verkooppunten openen, om haar ambitie om de verkoop met gemiddeld 10% per jaar te laten stijgen waar te maken.

In nieuwe én bestaande markten

Daarbij zullen ook nieuwe markten worden ontgonnen: zo startte de keten eerder dit jaar met een eerste franchisewinkel in Indonesië en wordt in december de eerste Australische Sephora-winkel geopend in Sydney.

 

Ook in de bestaande markten wordt op expansie ingezet: in thuisland Frankrijk wil Sephora een tiental nieuwe filialen per jaar te openen (bovenop de huidige 320) en in de belangrijkste markt de VS komen er telkens een twintigtal bij. In China gaat het om een dertigtal nieuwe vestigingen, bovenop de huidige 170.

 

In België en Nederland is Sephora niet (meer) aanwezig met fysieke winkels, sinds de keten zich vorig jaar terugtrok uit Nederland (waar het actief was bij V&D) om zich toe te leggen op andere markten.

 

Sephora, dat deel uitmaakt van de luxegroep LVMH, zal dit jaar wellicht zo'n 5 miljard euro aan omzet halen. De komende jaren wil de keten dat met gemiddeld 10% per jaar verhogen. Dat doet de keten momenteel met zo'n 2000 winkels, maar dat moeten er binnenkort dus 2500 zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top