Shiseido wil reorganiseren na matig boekjaar

Shiseido wil reorganiseren na matig boekjaar

De Japanse cosmeticaproducent Shiseido heeft een matig boekjaar achter de rug: de omzet kende slechts een kleine groei en ook de winstcijfers waren niet bepaald spectaculair. Het merk hoopt betere prestaties voor te leggen na een reorganisatie.

Winst te danken aan eenmalige inkomsten

In het voorbije financiële jaar, dat op 31 maart werd afgesloten, haalde Shiseido een omzet van 777 miljard yen (6 miljard euro): een stijging van 2,1% en in lijn met de verwachtingen. In Japan was er een stijging van 3,1% naar 365 miljard yen (2,8 miljard euro). Op andere markten was er een groei van 0,9%, maar na wisselkoersen liep die op tot +7,1% omwille van de zwakke positie van de Japanse munt.

 

Het bedrijfsresultaat daalde met 44,4% naar 27,6 miljard yen (210 miljoen euro) door hogere marketingkosten en logistieke problemen in de Verenigde Staten. De nettowinst steeg dan weer met 28,8% naar 33,7 miljard yen (260 miljoen euro), dankzij eenmalige inkomsten door de verkoop van de merken Decléor en Carita aan het Franse L'Oréal.

 

Voor het volgende boekjaar, dat wel wordt ingekort tot negen maanden, verwacht Shiseido dat de winst zal terugvallen naar 10 miljard yen (75 miljoen euro). Om de cijfers de komende jaren te verbeteren, gaat Shiseido veranderingen binnen het bedrijf versneld doorvoeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top