Shiseido wil reorganiseren na matig boekjaar | RetailDetail

Shiseido wil reorganiseren na matig boekjaar

Shiseido wil reorganiseren na matig boekjaar

De Japanse cosmeticaproducent Shiseido heeft een matig boekjaar achter de rug: de omzet kende slechts een kleine groei en ook de winstcijfers waren niet bepaald spectaculair. Het merk hoopt betere prestaties voor te leggen na een reorganisatie.

Winst te danken aan eenmalige inkomsten

In het voorbije financiële jaar, dat op 31 maart werd afgesloten, haalde Shiseido een omzet van 777 miljard yen (6 miljard euro): een stijging van 2,1% en in lijn met de verwachtingen. In Japan was er een stijging van 3,1% naar 365 miljard yen (2,8 miljard euro). Op andere markten was er een groei van 0,9%, maar na wisselkoersen liep die op tot +7,1% omwille van de zwakke positie van de Japanse munt.

 

Het bedrijfsresultaat daalde met 44,4% naar 27,6 miljard yen (210 miljoen euro) door hogere marketingkosten en logistieke problemen in de Verenigde Staten. De nettowinst steeg dan weer met 28,8% naar 33,7 miljard yen (260 miljoen euro), dankzij eenmalige inkomsten door de verkoop van de merken Decléor en Carita aan het Franse L'Oréal.

 

Voor het volgende boekjaar, dat wel wordt ingekort tot negen maanden, verwacht Shiseido dat de winst zal terugvallen naar 10 miljard yen (75 miljoen euro). Om de cijfers de komende jaren te verbeteren, gaat Shiseido veranderingen binnen het bedrijf versneld doorvoeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.