Solide derde kwartaal voor Henkel

Solide derde kwartaal voor Henkel

Met een organische omzetgroei van +2,3% en zelfs van +6,7% in de opkomende markten heeft het Duitse Henkel er een "solide" derde kwartaal opzitten, "ondanks een moeilijke marktomgeving".

Groei in alle divisies

Henkel, het handelsconcern boven merken als Persil, Schwarzkopf, Pritt en Pattex, zag zijn omzet in het derde kwartaal groeien met 1,2% tot 4,236 miljard euro (organisch +2,3%). Ook de operationele winst ging er mooi op vooruit: +3,1% tot 693 miljoen euro. "Ondanks een moeilijke marktomgeving rapporteert Henkel solide prestaties in het derde kwartaal van 2014", aldus CEO Kasper Rorsted (foto).

 

"We verhoogden de organische omzet in al onze divisies en verbeterden onze winstgevendheid verder. Met een sterke stijging van de organische omzet leverden de opkomende markten opnieuw een meer dan gemiddelde bijdrage aan de groei", klinkt het tevreden.

 

Henkel, dat ongeveer 47.000 medewerkers telt, investeerde het voorbije kwartaal zo'n 1,7 miljard euro in al zijn divisies. "De overname van The Bergquist Company in het derde kwartaal zal onze leidende positie op het gebied van Adhesive Technologies verder versterken", aldus nog de CEO.

 

"3 à 5% groei voor heel 2014"

Over de rest van het boekjaar is Rorsted voorzichtig: "We zien een aanhoudend conflict tussen Rusland en Oekraïne, en aanhoudende politieke onrust in het Midden-Oosten. In het algemeen worden de economische vooruitzichten steeds uitdagender. In deze moeilijke marktomgeving zijn wendbaarheid en flexibiliteit belangrijke succesfactoren. We blijven dan ook werken aan het verder vereenvoudigen en afstemmen van onze structuren", aldus nog de CEO.

 

Voor heel 2014 blijft de Henkel-topman "uitgaan van een organische omzetgroei tussen de 3 en 5%. We verhogen de verwachtingen voor de aangepaste EBIT-marge en voorzien een stijging van net onder de 16%. We verwachten ook een stijging van de winst per preferent aandeel in de hoge enkelvoudige cijfers."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Back to top