Solide derde kwartaal voor Henkel

Solide derde kwartaal voor Henkel

Met een organische omzetgroei van +2,3% en zelfs van +6,7% in de opkomende markten heeft het Duitse Henkel er een "solide" derde kwartaal opzitten, "ondanks een moeilijke marktomgeving".

Groei in alle divisies

Henkel, het handelsconcern boven merken als Persil, Schwarzkopf, Pritt en Pattex, zag zijn omzet in het derde kwartaal groeien met 1,2% tot 4,236 miljard euro (organisch +2,3%). Ook de operationele winst ging er mooi op vooruit: +3,1% tot 693 miljoen euro. "Ondanks een moeilijke marktomgeving rapporteert Henkel solide prestaties in het derde kwartaal van 2014", aldus CEO Kasper Rorsted (foto).

 

"We verhoogden de organische omzet in al onze divisies en verbeterden onze winstgevendheid verder. Met een sterke stijging van de organische omzet leverden de opkomende markten opnieuw een meer dan gemiddelde bijdrage aan de groei", klinkt het tevreden.

 

Henkel, dat ongeveer 47.000 medewerkers telt, investeerde het voorbije kwartaal zo'n 1,7 miljard euro in al zijn divisies. "De overname van The Bergquist Company in het derde kwartaal zal onze leidende positie op het gebied van Adhesive Technologies verder versterken", aldus nog de CEO.

 

"3 à 5% groei voor heel 2014"

Over de rest van het boekjaar is Rorsted voorzichtig: "We zien een aanhoudend conflict tussen Rusland en Oekraïne, en aanhoudende politieke onrust in het Midden-Oosten. In het algemeen worden de economische vooruitzichten steeds uitdagender. In deze moeilijke marktomgeving zijn wendbaarheid en flexibiliteit belangrijke succesfactoren. We blijven dan ook werken aan het verder vereenvoudigen en afstemmen van onze structuren", aldus nog de CEO.

 

Voor heel 2014 blijft de Henkel-topman "uitgaan van een organische omzetgroei tussen de 3 en 5%. We verhogen de verwachtingen voor de aangepaste EBIT-marge en voorzien een stijging van net onder de 16%. We verwachten ook een stijging van de winst per preferent aandeel in de hoge enkelvoudige cijfers."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

Back to top