Solide derde kwartaal voor Henkel | RetailDetail

Solide derde kwartaal voor Henkel

Solide derde kwartaal voor Henkel

Met een organische omzetgroei van +2,3% en zelfs van +6,7% in de opkomende markten heeft het Duitse Henkel er een "solide" derde kwartaal opzitten, "ondanks een moeilijke marktomgeving".

Groei in alle divisies

Henkel, het handelsconcern boven merken als Persil, Schwarzkopf, Pritt en Pattex, zag zijn omzet in het derde kwartaal groeien met 1,2% tot 4,236 miljard euro (organisch +2,3%). Ook de operationele winst ging er mooi op vooruit: +3,1% tot 693 miljoen euro. "Ondanks een moeilijke marktomgeving rapporteert Henkel solide prestaties in het derde kwartaal van 2014", aldus CEO Kasper Rorsted (foto).

 

"We verhoogden de organische omzet in al onze divisies en verbeterden onze winstgevendheid verder. Met een sterke stijging van de organische omzet leverden de opkomende markten opnieuw een meer dan gemiddelde bijdrage aan de groei", klinkt het tevreden.

 

Henkel, dat ongeveer 47.000 medewerkers telt, investeerde het voorbije kwartaal zo'n 1,7 miljard euro in al zijn divisies. "De overname van The Bergquist Company in het derde kwartaal zal onze leidende positie op het gebied van Adhesive Technologies verder versterken", aldus nog de CEO.

 

"3 à 5% groei voor heel 2014"

Over de rest van het boekjaar is Rorsted voorzichtig: "We zien een aanhoudend conflict tussen Rusland en Oekraïne, en aanhoudende politieke onrust in het Midden-Oosten. In het algemeen worden de economische vooruitzichten steeds uitdagender. In deze moeilijke marktomgeving zijn wendbaarheid en flexibiliteit belangrijke succesfactoren. We blijven dan ook werken aan het verder vereenvoudigen en afstemmen van onze structuren", aldus nog de CEO.

 

Voor heel 2014 blijft de Henkel-topman "uitgaan van een organische omzetgroei tussen de 3 en 5%. We verhogen de verwachtingen voor de aangepaste EBIT-marge en voorzien een stijging van net onder de 16%. We verwachten ook een stijging van de winst per preferent aandeel in de hoge enkelvoudige cijfers."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.