Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk | RetailDetail

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk
Foto: JPstock / Shutterstock.com

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

 

Roland van den Berg trekt aan de kar van Trekpleister

Van den Berg is vorig jaar gestart als e-commercedirecteur Benelux. Deze functie behoudt hij, maar krijgt er dus nu een extra rol bij in drogisterijketen Trekpleister. “Met 190 winkels is Trekpleister uitgegroeid tot een echte buurtdrogist, waar klanten altijd centraal staan en vakkundige medewerkers het verschil maken”, vertelt de nieuwe topman. 

 

“Om klanten op de juiste manier, op het juiste moment en via de juiste kanalen te bedienen, zetten we in op een omnichannel-aanpak, waarbij onze online kanalen en fysieke winkels elkaar versterken. Nu Trekpleister ook onder mijn verantwoordelijkheid valt, kan ik een waardevolle bijdrage leveren aan de groei van zowel de fysieke Trekpleister winkels als de webshops.”

 

De stoelendans komt er naar aanleiding van het vertrek van Johan Boeijenga, de topman van Kruidvat België en in die hoedanigheid ook verantwoordelijk voor de projectmatige en operationele activiteiten voor Kruidvat in Frankrijk. Op 1 maart verlaat Boeijenga A.S. Watson en dan volgt Bert Verhoef hem op.

 

De A.S. Watson Group is met ruim 14.000 winkels in 24 markten de grootste internationale drogeristerijgroep in Azië en Europa. De groep telt wereldwijd dertien retailmerken en maakt deel uit van het megaconglomeraat CK Hutchison Holdings Limited met hoofdkantoren in Hongkong.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

Filet Pur: Zo exclusief als een smoutebol op de Sinksenfoor

01/06/2018

Een fris gekruid FMCG-weekoverzicht dat ongegeneerd de grenzen van de exclusiviteit aftast: dat is toch exact wat u verdiend hebt na een warme week vol onverwachte wendingen? Welaan dan, hier komt-ie!

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.