Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk | RetailDetail

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk
Foto: JPstock / Shutterstock.com

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

 

Roland van den Berg trekt aan de kar van Trekpleister

Van den Berg is vorig jaar gestart als e-commercedirecteur Benelux. Deze functie behoudt hij, maar krijgt er dus nu een extra rol bij in drogisterijketen Trekpleister. “Met 190 winkels is Trekpleister uitgegroeid tot een echte buurtdrogist, waar klanten altijd centraal staan en vakkundige medewerkers het verschil maken”, vertelt de nieuwe topman. 

 

“Om klanten op de juiste manier, op het juiste moment en via de juiste kanalen te bedienen, zetten we in op een omnichannel-aanpak, waarbij onze online kanalen en fysieke winkels elkaar versterken. Nu Trekpleister ook onder mijn verantwoordelijkheid valt, kan ik een waardevolle bijdrage leveren aan de groei van zowel de fysieke Trekpleister winkels als de webshops.”

 

De stoelendans komt er naar aanleiding van het vertrek van Johan Boeijenga, de topman van Kruidvat België en in die hoedanigheid ook verantwoordelijk voor de projectmatige en operationele activiteiten voor Kruidvat in Frankrijk. Op 1 maart verlaat Boeijenga A.S. Watson en dan volgt Bert Verhoef hem op.

 

De A.S. Watson Group is met ruim 14.000 winkels in 24 markten de grootste internationale drogeristerijgroep in Azië en Europa. De groep telt wereldwijd dertien retailmerken en maakt deel uit van het megaconglomeraat CK Hutchison Holdings Limited met hoofdkantoren in Hongkong.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.