Unilever, Henkel en L’Oréal vechten om shampoobedrijf

Unilever, Henkel en L’Oréal vechten om shampoobedrijf

Unilever, Henkel en L’Oréal hebben allemaal een bod uitgebracht op shampooproducent Vogue International. De waarde van het bedrijf zou volgens bronnen schommelen tussen 2,5 en 3 miljard dollar (2,2 en 2,7 miljard euro).

 

Drie jaar na eerdere poging tot verkoop

Naast die drie grote namen, zouden er nog enkele geïnteresseerde partijen zijn, die in de eerste biedingsronde een bod hebben uitgebracht. Dat hebben bronnen verteld aan nieuwsbedrijf Reuters.

 

Vogue werd drie jaar geleden ook al bijna verkocht voor een bedrag van 800 miljoen dollar (715 miljoen euro), maar die deal werd toen tegen gehouden door een rechtszaak. Een jaar later kwam 49 procent van de aandelen wel in handen van de Carlyle Group.

 

Vogue werd in 1987 opgericht en werd een grote naam dankzij zijn Organix-shampoos. Die moesten in 2013 wel van naam veranderen, na een rechtszaak waarbij Vogue beschuldigd werd van het misleiden van consumenten, door ze te doen geloven dat de shampoos volledig biologisch waren. Het telde toen 6,5 miljoen dollar (5,8 miljoen euro) neer en veranderde de naam van de producten in OGX.

 

Het merk is sindsdien wel gewoon verder blijven groeien, dankzij de kleurrijke verpakkingen die het doen opvallen in de winkelrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Hasbro doet bod op concurrent Mattel

13/11/2017

Er komt mogelijk een grote samensmelting in de speelgoedwereld, want Hasbro heeft een overnamebod gedaan op concurrent Mattel. Samen zouden ze het grootste speelgoedbedrijf ter wereld worden.

HAK verkrijgt meerderheid in Duitse distributeur foodeko

08/11/2017

Groenteproducent HAK heeft een meerderheid van 51% genomen in de Duitse distributeur foodeko, waarmee het al langer samenwerkte. Het bedrijf hoopt zo zijn positie in Duitsland te verstevigen en de afzet fors te laten groeien.

Filet Pur: Smeuïg leesvoer op vrijdag

03/11/2017

De ene worst is de andere niet, cake wordt een luxeproduct, en wraak is een koude schotel die door merkfabrikanten wordt geserveerd om retailers een hak te zetten. Het weekoverzicht van RetailDetail Food heeft nog meer lekkers in petto!

Back to top