Unilever, Henkel en L’Oréal vechten om shampoobedrijf

Unilever, Henkel en L’Oréal vechten om shampoobedrijf

Unilever, Henkel en L’Oréal hebben allemaal een bod uitgebracht op shampooproducent Vogue International. De waarde van het bedrijf zou volgens bronnen schommelen tussen 2,5 en 3 miljard dollar (2,2 en 2,7 miljard euro).

 

Drie jaar na eerdere poging tot verkoop

Naast die drie grote namen, zouden er nog enkele geïnteresseerde partijen zijn, die in de eerste biedingsronde een bod hebben uitgebracht. Dat hebben bronnen verteld aan nieuwsbedrijf Reuters.

 

Vogue werd drie jaar geleden ook al bijna verkocht voor een bedrag van 800 miljoen dollar (715 miljoen euro), maar die deal werd toen tegen gehouden door een rechtszaak. Een jaar later kwam 49 procent van de aandelen wel in handen van de Carlyle Group.

 

Vogue werd in 1987 opgericht en werd een grote naam dankzij zijn Organix-shampoos. Die moesten in 2013 wel van naam veranderen, na een rechtszaak waarbij Vogue beschuldigd werd van het misleiden van consumenten, door ze te doen geloven dat de shampoos volledig biologisch waren. Het telde toen 6,5 miljoen dollar (5,8 miljoen euro) neer en veranderde de naam van de producten in OGX.

 

Het merk is sindsdien wel gewoon verder blijven groeien, dankzij de kleurrijke verpakkingen die het doen opvallen in de winkelrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Vastned Retail wil Belgische tak van de beurs halen

15/01/2018

Het Nederlandse vastgoedbedrijf Vastned Retail wil zijn Belgische tak van de Brusselse beurs halen. Het bezit momenteel al 65,5 procent van de aandelen van Vastned Retail Belgium en wil nu ook de rest overnemen.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top