Unilever, Henkel en L’Oréal vechten om shampoobedrijf | RetailDetail

Unilever, Henkel en L’Oréal vechten om shampoobedrijf

Unilever, Henkel en L’Oréal vechten om shampoobedrijf

Unilever, Henkel en L’Oréal hebben allemaal een bod uitgebracht op shampooproducent Vogue International. De waarde van het bedrijf zou volgens bronnen schommelen tussen 2,5 en 3 miljard dollar (2,2 en 2,7 miljard euro).

 

Drie jaar na eerdere poging tot verkoop

Naast die drie grote namen, zouden er nog enkele geïnteresseerde partijen zijn, die in de eerste biedingsronde een bod hebben uitgebracht. Dat hebben bronnen verteld aan nieuwsbedrijf Reuters.

 

Vogue werd drie jaar geleden ook al bijna verkocht voor een bedrag van 800 miljoen dollar (715 miljoen euro), maar die deal werd toen tegen gehouden door een rechtszaak. Een jaar later kwam 49 procent van de aandelen wel in handen van de Carlyle Group.

 

Vogue werd in 1987 opgericht en werd een grote naam dankzij zijn Organix-shampoos. Die moesten in 2013 wel van naam veranderen, na een rechtszaak waarbij Vogue beschuldigd werd van het misleiden van consumenten, door ze te doen geloven dat de shampoos volledig biologisch waren. Het telde toen 6,5 miljoen dollar (5,8 miljoen euro) neer en veranderde de naam van de producten in OGX.

 

Het merk is sindsdien wel gewoon verder blijven groeien, dankzij de kleurrijke verpakkingen die het doen opvallen in de winkelrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.