Unilever knipt laatste banden met stichtende familie door

Unilever knipt laatste banden met stichtende familie door

Het Brits-Nederlandse Unilever heeft de laatste aandelenrechten van de nazaten van William Hesketh Lever opgekocht. Lever legde met zijn zeepfabriek de basis van het latere Unilever.

Ruim 875 miljoen euro

Unilever betaalde ruim 875 miljoen euro voor de rechten op bijna 71 miljoen aandelen. Alvast goed nieuws voor de aandeelhouders, want doordat het totale aantal uitstaande aandelen verkleint, gaat de winst per aandeel op jaarbasis omhoog.

 

Burggraaf William Hesketh Lever begon in 1886 samen met zijn broer James zeep te produceren "om de hygiëne onder de mensen te bevorderen". Lever Brothers werd al snel bekend door de Sunlight-zeep die wereldwijd een succes werd. Vanaf 1917 werd het bedrijf ook actief op de voedingsmarkt na de overname van onder meer ijs- en conservenfabrieken.

 

In 1929 kwam het tot een fusie met de Nederlandse Margarine Unie en zag Unilever officieel het levenslicht. Unilever groeide uit tot een van 's werelds grootste concerns in voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en schoonmaakartikelen, met hoofdzetels in Rotterdam en Londen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top