Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever gaat het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad overnemen, meteen de vierde overname van een verzorgingsproduct door Unilever in een aantal maanden tijd. Een overnamebedrag werd niet vrijgegeven.

Vierde overname op korte tijd

Murad werd in 1989 opgericht in Los Angeles en wordt momenteel verkocht in 42 landen wereldwijd. De producten van het merk worden verkocht aan particulieren, maar ook aan kapperszaken. Vorig jaar haalde het een omzet van 115 miljoen dollar (103 miljoen euro).

 

De voorbije maanden kocht Unilever ook al de huidverzorgingsmerken Dermatologica, Kate Somerville en REN. Het wil dan ook duidelijk meer inzetten op de markt van de huidverzorging.

 

Unilever liet in april weten goed gestart te zijn aan 2015: de omzet groeide in het eerste kwartaal met 12,3 procent naar 12,8 miljard euro. Ook de onderliggende omzet steeg met 2,8 procent. Enkel in Europa bleven de resultaten onder de verwachtingen, vooral door lagere prijzen in Centraal- en Oost-Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top