Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever gaat het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad overnemen, meteen de vierde overname van een verzorgingsproduct door Unilever in een aantal maanden tijd. Een overnamebedrag werd niet vrijgegeven.

Vierde overname op korte tijd

Murad werd in 1989 opgericht in Los Angeles en wordt momenteel verkocht in 42 landen wereldwijd. De producten van het merk worden verkocht aan particulieren, maar ook aan kapperszaken. Vorig jaar haalde het een omzet van 115 miljoen dollar (103 miljoen euro).

 

De voorbije maanden kocht Unilever ook al de huidverzorgingsmerken Dermatologica, Kate Somerville en REN. Het wil dan ook duidelijk meer inzetten op de markt van de huidverzorging.

 

Unilever liet in april weten goed gestart te zijn aan 2015: de omzet groeide in het eerste kwartaal met 12,3 procent naar 12,8 miljard euro. Ook de onderliggende omzet steeg met 2,8 procent. Enkel in Europa bleven de resultaten onder de verwachtingen, vooral door lagere prijzen in Centraal- en Oost-Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top