Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad | RetailDetail

Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever gaat het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad overnemen, meteen de vierde overname van een verzorgingsproduct door Unilever in een aantal maanden tijd. Een overnamebedrag werd niet vrijgegeven.

Vierde overname op korte tijd

Murad werd in 1989 opgericht in Los Angeles en wordt momenteel verkocht in 42 landen wereldwijd. De producten van het merk worden verkocht aan particulieren, maar ook aan kapperszaken. Vorig jaar haalde het een omzet van 115 miljoen dollar (103 miljoen euro).

 

De voorbije maanden kocht Unilever ook al de huidverzorgingsmerken Dermatologica, Kate Somerville en REN. Het wil dan ook duidelijk meer inzetten op de markt van de huidverzorging.

 

Unilever liet in april weten goed gestart te zijn aan 2015: de omzet groeide in het eerste kwartaal met 12,3 procent naar 12,8 miljard euro. Ook de onderliggende omzet steeg met 2,8 procent. Enkel in Europa bleven de resultaten onder de verwachtingen, vooral door lagere prijzen in Centraal- en Oost-Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.