Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad | RetailDetail

Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever gaat het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad overnemen, meteen de vierde overname van een verzorgingsproduct door Unilever in een aantal maanden tijd. Een overnamebedrag werd niet vrijgegeven.

Vierde overname op korte tijd

Murad werd in 1989 opgericht in Los Angeles en wordt momenteel verkocht in 42 landen wereldwijd. De producten van het merk worden verkocht aan particulieren, maar ook aan kapperszaken. Vorig jaar haalde het een omzet van 115 miljoen dollar (103 miljoen euro).

 

De voorbije maanden kocht Unilever ook al de huidverzorgingsmerken Dermatologica, Kate Somerville en REN. Het wil dan ook duidelijk meer inzetten op de markt van de huidverzorging.

 

Unilever liet in april weten goed gestart te zijn aan 2015: de omzet groeide in het eerste kwartaal met 12,3 procent naar 12,8 miljard euro. Ook de onderliggende omzet steeg met 2,8 procent. Enkel in Europa bleven de resultaten onder de verwachtingen, vooral door lagere prijzen in Centraal- en Oost-Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top