Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad | RetailDetail

Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever koopt het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad

Unilever gaat het Amerikaanse verzorgingsmerk Murad overnemen, meteen de vierde overname van een verzorgingsproduct door Unilever in een aantal maanden tijd. Een overnamebedrag werd niet vrijgegeven.

Vierde overname op korte tijd

Murad werd in 1989 opgericht in Los Angeles en wordt momenteel verkocht in 42 landen wereldwijd. De producten van het merk worden verkocht aan particulieren, maar ook aan kapperszaken. Vorig jaar haalde het een omzet van 115 miljoen dollar (103 miljoen euro).

 

De voorbije maanden kocht Unilever ook al de huidverzorgingsmerken Dermatologica, Kate Somerville en REN. Het wil dan ook duidelijk meer inzetten op de markt van de huidverzorging.

 

Unilever liet in april weten goed gestart te zijn aan 2015: de omzet groeide in het eerste kwartaal met 12,3 procent naar 12,8 miljard euro. Ook de onderliggende omzet steeg met 2,8 procent. Enkel in Europa bleven de resultaten onder de verwachtingen, vooral door lagere prijzen in Centraal- en Oost-Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.