Unilever koopt producent van groene schoonmaakmiddelen

Unilever koopt producent van groene schoonmaakmiddelen

Unilever gaat Seventh Generation overnemen, een bedrijf dat voornamelijk groene schoonmaakmiddelen produceert. Het zou daarvoor een bedrag van ongeveer 700 miljoen dollar (625 miljoen euro) neertellen.

Concurrentie met Procter & Gamble

Seventh Generation werd in 1988 opgericht en haalde vorig jaar een omzet van ongeveer 200 miljoen dollar (180 miljoen euro). Na de overname zal huidig CEO van Seventh Generation, John Replogle, gewoon aanblijven in zijn functie. Hij ziet de overname door Unilever als de perfecte manier voor het bedrijf om op korte en lange termijn verder te groeien.

 

Met de overname keert Unilever ook terug in de sector van de wasmiddelen. Het verkocht in 2008 immers die activiteiten voor 1,45 miljard dollar (1,3 miljard euro).

 

In augustus spendeerde Unilever ook al een miljard dollar (900 miljoen euro) aan de overname van Dollar Shave Club, een online verkoper van scheermesjes, waarmee het hoopt marktaandeel in te pikken van grote concurrent Procter & Gamble, dat momenteel met Gillette de markt domineert. Ook met de overname van Seventh Generation komt Unilever op markten terecht waar Procter & Gamble traditioneel sterk staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vastned Retail wil Belgische tak van de beurs halen

15/01/2018

Het Nederlandse vastgoedbedrijf Vastned Retail wil zijn Belgische tak van de Brusselse beurs halen. Het bezit momenteel al 65,5 procent van de aandelen van Vastned Retail Belgium en wil nu ook de rest overnemen.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

“Ferrero dicht bij overname Amerikaanse chocoladetak Nestlé”

11/01/2018

Er is een deal in de maak tussen het Italiaanse Ferrero en het Zwitserse Nestlé over de Amerikaanse chocoladeactiviteiten van die laatste. De producent van o.a. Nutella en Tictac zou 2,8 miljard dollar betalen voor merken als Butterfinger en Baby Ruth.

Overname Bricorama door Les Mousquetaires afgerond

05/01/2018

De overname van de doe-het-zelfketen Bricorama door franchisegroep Les Mousquetaires heeft groen licht gekregen van de Franse concurrentiewaakhond. Les Mousquetaires wordt zo de nummer drie op de Franse doe-het-zelfmarkt.

 

Back to top