Unilever koopt producent van groene schoonmaakmiddelen

Unilever koopt producent van groene schoonmaakmiddelen

Unilever gaat Seventh Generation overnemen, een bedrijf dat voornamelijk groene schoonmaakmiddelen produceert. Het zou daarvoor een bedrag van ongeveer 700 miljoen dollar (625 miljoen euro) neertellen.

Concurrentie met Procter & Gamble

Seventh Generation werd in 1988 opgericht en haalde vorig jaar een omzet van ongeveer 200 miljoen dollar (180 miljoen euro). Na de overname zal huidig CEO van Seventh Generation, John Replogle, gewoon aanblijven in zijn functie. Hij ziet de overname door Unilever als de perfecte manier voor het bedrijf om op korte en lange termijn verder te groeien.

 

Met de overname keert Unilever ook terug in de sector van de wasmiddelen. Het verkocht in 2008 immers die activiteiten voor 1,45 miljard dollar (1,3 miljard euro).

 

In augustus spendeerde Unilever ook al een miljard dollar (900 miljoen euro) aan de overname van Dollar Shave Club, een online verkoper van scheermesjes, waarmee het hoopt marktaandeel in te pikken van grote concurrent Procter & Gamble, dat momenteel met Gillette de markt domineert. Ook met de overname van Seventh Generation komt Unilever op markten terecht waar Procter & Gamble traditioneel sterk staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Bpost neemt Bubble Post over

08/08/2017

Een maand nadat de eerste geruchten naar buiten kwamen dat Bpost interesse had in Bubble Post, is de Gentse transporteur ook effectief in handen gekomen van het Belgische postbedrijf. Bubble Post moet vooral een aanvulling worden op dochterbedrijf CityDepot.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Blackstone en CVC hebben interesse in Becel

01/08/2017

Blackstone en CVC Capital Partners willen samen een bod uitbrengen op de divisie margarines van Unilever, waartoe onder andere de merken Blue Band en Becel behoren. Ze zouden daarbij denken aan bedrag van 6 miljard pond (6,7 miljard euro).

Refresco neemt Amerikaanse sectorgenoot over

25/07/2017

De Nederlandse sap- en frisdrankbottelaar Refresco heeft de bottelactiviteiten van de Amerikaanse sectorgenoot Cott overgenomen voor een bedrag van 1,25 miljard dollar (1,1 miljard euro). Het wordt zo de grootste onafhankelijke bottelaar ter wereld.

Michael Kors wint strijd om Jimmy Choo

25/07/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft een nieuwe eigenaar en het is modebedrijf Michael Kors geworden. Dat telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het luxemerk.

Back to top