Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala | RetailDetail

Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala

Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala

Unilever heeft de verzorgingsproducten van het Zuid-Amerikaanse bedrijf Quala toegevoegd aan zijn assortiment. Quala heeft net als Unilever ook merken van voedingsmiddelen in handen en het wil in de toekomst de focus leggen op die tak van het bedrijf.

Positie in Zuid-Amerika verstevigen

Dankzij de aankoop van de verzorgingsproducten van Quala krijgt Unilever nu onder andere Fortident (tandzorg), Bio-Expert (haarzorg) en Savital/Savilé (haar- en huidzorg) in handen. Vorig jaar waren de verschillende merken goed voor een omzet van ongeveer 360 miljoen euro. De merken worden vrijwel uitsluitend verkocht in Zuid- en Midden-Amerikaanse landen. Het is niet bekend wat Unilever heeft betaald voor de overname.

 

Met de overname verstevigt Unilever zijn positie in Zuid-Amerika en dan vooral in Mexico, Colombia en Ecuador. Zo is Savital/Savilé het grootste haarverzorgingsmerk in Colombia, Fortident is dan weer het tweede grootste mondverzorgingsmerk in Colombia en Ecuador.

 

“De overname van de verzorgingsproducten van Quala versterkt de toewijding van Unilever tot de strategie op lange termijn, die duurzame groei en waarde moet opleveren”, zegt CEO Paul Polman. “Het actieve management van onze portfolio door dit soort aankopen, plus de blijvende investering in onze bestaande merken, moet zorgen voor blijvende groei die groter is dan de rest van de markt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.