Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala

Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala

Unilever heeft de verzorgingsproducten van het Zuid-Amerikaanse bedrijf Quala toegevoegd aan zijn assortiment. Quala heeft net als Unilever ook merken van voedingsmiddelen in handen en het wil in de toekomst de focus leggen op die tak van het bedrijf.

Positie in Zuid-Amerika verstevigen

Dankzij de aankoop van de verzorgingsproducten van Quala krijgt Unilever nu onder andere Fortident (tandzorg), Bio-Expert (haarzorg) en Savital/Savilé (haar- en huidzorg) in handen. Vorig jaar waren de verschillende merken goed voor een omzet van ongeveer 360 miljoen euro. De merken worden vrijwel uitsluitend verkocht in Zuid- en Midden-Amerikaanse landen. Het is niet bekend wat Unilever heeft betaald voor de overname.

 

Met de overname verstevigt Unilever zijn positie in Zuid-Amerika en dan vooral in Mexico, Colombia en Ecuador. Zo is Savital/Savilé het grootste haarverzorgingsmerk in Colombia, Fortident is dan weer het tweede grootste mondverzorgingsmerk in Colombia en Ecuador.

 

“De overname van de verzorgingsproducten van Quala versterkt de toewijding van Unilever tot de strategie op lange termijn, die duurzame groei en waarde moet opleveren”, zegt CEO Paul Polman. “Het actieve management van onze portfolio door dit soort aankopen, plus de blijvende investering in onze bestaande merken, moet zorgen voor blijvende groei die groter is dan de rest van de markt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

AB InBev neemt producent energiedrankjes over

24/07/2017

AB InBev heeft met Hiball een producent van energiedrankjes overgenomen. Hiball is een kleine speler in de markt die biologische energiedrankjes maakt. Daarnaast heeft het bedrijf nog een eigen merk van bruiswaters en frisdrank.

Mooie winstgroei voor Unilever

20/07/2017

In het eerste halfjaar van 2017 heeft Unilever zowel de omzet als de winst substantieel zien groeien. Die prestatie is vooral te danken aan prijsverhogingen en aan een positieve dynamiek in de categorieën verzorging en ijs. 

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Unilever grijpt naast voedingstak Reckitt Benckiser

19/07/2017

Het Amerikaanse McCormick & Co gaat aan de haal met de voedingsdivisie van Reckitt Benckiser. Het legt voor de overname een bedrag van 4,2 miljard dollar (3,6 miljard euro) neer en steekt zo Unilever de loef af.

Unilever wil levensmiddelentak Reckitt Benckiser

17/07/2017

Unilever zou interesse hebben in een overname van de levensmiddelentak van Reckitt Benckiser. Het moet daarvoor de strijd aangaan met het Amerikaanse Hormel Foods. Er wordt gewag gemaakt van een overnamebedrag van 2,5 miljard euro.

Back to top