Unilever lanceert platform voor vrouwen | RetailDetail

Unilever lanceert platform voor vrouwen

Unilever lanceert platform voor vrouwen

Drogmeticareus Unilever en mediabedrijf Vice lanceren samen een platform voor vrouwen, waarmee Unilever "een echte dialoog" met zijn vrouwelijke klanten wil opstarten. Daar haalt Unilever immers driekwart van zijn omzet.

Focus op Dove

De berichten van het platform zullen voornamelijk uitgezonden worden via Youtube en Snapchat, maar ook via een nieuw tv-kanaal van Vice: Broadly. Het mediabedrijf heeft momenteel al een tiental themakanalen en daar komt er nu dus eentje bij. Normaal gezien wordt Broadly in augustus gelanceerd, maar Vice zal daarover meer informatie geven tijdens een panelgesprek op het Cannes Lions Festival. Dat is de grootste awardshow voor creatieve communicatiebureaus.

 

Naar verwachting zal Unilever op Broadly vooral focussen op producten van Dove en Tresemmé. Op het tv-station zullen verschillende reeksen worden uitgezonden, maar ook documentaires. Unilever ziet het als de perfecte manier om "authentieke en lange gesprekken te voeren met onze consumenten, vooral de wereldwijde gemeenschap van jonge vrouwen", aldus chief marketing officer Keith Weed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top