Unilever lanceert platform voor vrouwen | RetailDetail

Unilever lanceert platform voor vrouwen

Unilever lanceert platform voor vrouwen

Drogmeticareus Unilever en mediabedrijf Vice lanceren samen een platform voor vrouwen, waarmee Unilever "een echte dialoog" met zijn vrouwelijke klanten wil opstarten. Daar haalt Unilever immers driekwart van zijn omzet.

Focus op Dove

De berichten van het platform zullen voornamelijk uitgezonden worden via Youtube en Snapchat, maar ook via een nieuw tv-kanaal van Vice: Broadly. Het mediabedrijf heeft momenteel al een tiental themakanalen en daar komt er nu dus eentje bij. Normaal gezien wordt Broadly in augustus gelanceerd, maar Vice zal daarover meer informatie geven tijdens een panelgesprek op het Cannes Lions Festival. Dat is de grootste awardshow voor creatieve communicatiebureaus.

 

Naar verwachting zal Unilever op Broadly vooral focussen op producten van Dove en Tresemmé. Op het tv-station zullen verschillende reeksen worden uitgezonden, maar ook documentaires. Unilever ziet het als de perfecte manier om "authentieke en lange gesprekken te voeren met onze consumenten, vooral de wereldwijde gemeenschap van jonge vrouwen", aldus chief marketing officer Keith Weed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.