Unilever lanceert platform voor vrouwen

Unilever lanceert platform voor vrouwen

Drogmeticareus Unilever en mediabedrijf Vice lanceren samen een platform voor vrouwen, waarmee Unilever "een echte dialoog" met zijn vrouwelijke klanten wil opstarten. Daar haalt Unilever immers driekwart van zijn omzet.

Focus op Dove

De berichten van het platform zullen voornamelijk uitgezonden worden via Youtube en Snapchat, maar ook via een nieuw tv-kanaal van Vice: Broadly. Het mediabedrijf heeft momenteel al een tiental themakanalen en daar komt er nu dus eentje bij. Normaal gezien wordt Broadly in augustus gelanceerd, maar Vice zal daarover meer informatie geven tijdens een panelgesprek op het Cannes Lions Festival. Dat is de grootste awardshow voor creatieve communicatiebureaus.

 

Naar verwachting zal Unilever op Broadly vooral focussen op producten van Dove en Tresemmé. Op het tv-station zullen verschillende reeksen worden uitgezonden, maar ook documentaires. Unilever ziet het als de perfecte manier om "authentieke en lange gesprekken te voeren met onze consumenten, vooral de wereldwijde gemeenschap van jonge vrouwen", aldus chief marketing officer Keith Weed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top