Unilever neemt Britse huidverzorger REN Skincare over | RetailDetail

Unilever neemt Britse huidverzorger REN Skincare over

Unilever neemt Britse huidverzorger REN Skincare over

De Brits-Nederlandse groep Unilever heeft de Britse huidverzorgingsspecialist REN Skincare overgenomen voor een onbekend bedrag. De overname wordt naar verwachting afgerond in mei van dit jaar, als de mededingingsautoriteiten het licht op groen zetten.

Via speciaalzaken en apotheken

REN Skincare werd in 2000 opgericht door Antony Buck en Robert Calcraft en bouwde in die vijftien jaar een "belangrijke positie op de markt voor huidverzorging" op, dixit Unilever. Het bedrijf verkoopt zijn gamma verzorgingsproducten, dat op basis van natuurlijke ingrediënten wordt gemaakt, via speciaalzaken en apotheken in een vijftigtal landen wereldwijd (waaronder België en Nederland).

 

Volgens Unilever heeft REN een "groot groeipotentieel" en vormt het "premiummerk een goede aanvulling op de bestaande portefeuille merken" voor persoonlijke verzorging, waarvan Axe, Dove en Lux de bekendste zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top