Unilever neemt Britse huidverzorger REN Skincare over

Unilever neemt Britse huidverzorger REN Skincare over

De Brits-Nederlandse groep Unilever heeft de Britse huidverzorgingsspecialist REN Skincare overgenomen voor een onbekend bedrag. De overname wordt naar verwachting afgerond in mei van dit jaar, als de mededingingsautoriteiten het licht op groen zetten.

Via speciaalzaken en apotheken

REN Skincare werd in 2000 opgericht door Antony Buck en Robert Calcraft en bouwde in die vijftien jaar een "belangrijke positie op de markt voor huidverzorging" op, dixit Unilever. Het bedrijf verkoopt zijn gamma verzorgingsproducten, dat op basis van natuurlijke ingrediënten wordt gemaakt, via speciaalzaken en apotheken in een vijftigtal landen wereldwijd (waaronder België en Nederland).

 

Volgens Unilever heeft REN een "groot groeipotentieel" en vormt het "premiummerk een goede aanvulling op de bestaande portefeuille merken" voor persoonlijke verzorging, waarvan Axe, Dove en Lux de bekendste zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top