Unilever neemt haarverzorgingsmerk Living Proof over

Unilever neemt haarverzorgingsmerk Living Proof over

Unilever heeft een overeenkomst bereikt rond de overname van Living Proof, een producent van haarverzorgingsproducten. Het merk is vooral bekend vanwege het biomedisch onderzoek dat het doet naar haarproblemen.

Verder groeien

Living Proof werd opgericht door ondernemer Jon Flint, die samen met MIT-professor Robert Langer een team wetenschappers samenstelde om op zoek te gaan naar een aantal oplossingen voor haarproblemen en betere haarverzorging.

 

Living Proof zal deel gaan uitmaken van de Prestige-tak bij Unilever, waar ook andere merken als Dermalogica, Kate Somerville, Murad en REN toe behoren. Een overnameprijs werd niet bekend gemaakt. De deal moet volledig rond zijn in het eerste kwartaal van 2017, na akkoord van de mededingingsautoriteiten. “We zijn zeer opgetogen om Living Proof toe te voegen aan onze portfolio van Prestige-merken”, zegt afdelingshoofd Alan Jope. “Living Proof is al een succesvol bedrijf en we kijken er naar uit om dit geweldige merk verder te ontwikkelen en te laten groeien.”