Unilever nodigt hackers uit | RetailDetail

Unilever nodigt hackers uit

Unilever nodigt hackers uit

Unilever heeft een groep 'hackers' een uitnodiging gestuurd om volgende week op een evenement ideeën uitwerken die e-commerce in de toekomst sterk kunnen beïnvloeden.

50.000 dollar startgeld

Het evenement van Unilever zal plaatsvinden op 6 en 7 augustus en de genodigde hackers krijgen de opdracht om een honderd procent origineel idee te bedenken en uit te werken. Die ideeën moeten de aankopen van consumenten beïnvloeden nog voor ze terecht komen op de website van een retailer.


Het is de eerste keer dat Unilever dit soort hackathon organiseert. Er waren al meer van dergelijke samenkomsten, maar het is de eerste keer dat Unilever mensen van buiten het bedrijf uitnodigt. Voorheen ging het daarbij om bedrijven waarmee het al eerder samenwerkte. Nu is het op zoek naar nieuwe partners om mee samen te werken.


De verschillende oplossingen zullen bekeken worden door enkele belangrijke leden van het management. Ze gaan daarbij op zoek naar ideeën die ze daadwerkelijk naar de markt kan brengen. Zo wil het projecten die bezig zijn met onder andere 'slimme' badkamers of verpakkingen. Deelnemers kunnen tot 50.000 dollar (37.000 euro) krijgen voor het uitwerken van een idee. Het werkt daarvoor samen met de Unilever Foundry, een onderdeel van het bedrijf dat beginnende bedrijven ondersteunt, ook financieel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.