Unilever nodigt hackers uit

Unilever nodigt hackers uit

Unilever heeft een groep 'hackers' een uitnodiging gestuurd om volgende week op een evenement ideeën uitwerken die e-commerce in de toekomst sterk kunnen beïnvloeden.

50.000 dollar startgeld

Het evenement van Unilever zal plaatsvinden op 6 en 7 augustus en de genodigde hackers krijgen de opdracht om een honderd procent origineel idee te bedenken en uit te werken. Die ideeën moeten de aankopen van consumenten beïnvloeden nog voor ze terecht komen op de website van een retailer.


Het is de eerste keer dat Unilever dit soort hackathon organiseert. Er waren al meer van dergelijke samenkomsten, maar het is de eerste keer dat Unilever mensen van buiten het bedrijf uitnodigt. Voorheen ging het daarbij om bedrijven waarmee het al eerder samenwerkte. Nu is het op zoek naar nieuwe partners om mee samen te werken.


De verschillende oplossingen zullen bekeken worden door enkele belangrijke leden van het management. Ze gaan daarbij op zoek naar ideeën die ze daadwerkelijk naar de markt kan brengen. Zo wil het projecten die bezig zijn met onder andere 'slimme' badkamers of verpakkingen. Deelnemers kunnen tot 50.000 dollar (37.000 euro) krijgen voor het uitwerken van een idee. Het werkt daarvoor samen met de Unilever Foundry, een onderdeel van het bedrijf dat beginnende bedrijven ondersteunt, ook financieel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top