Unilever nodigt hackers uit

Unilever nodigt hackers uit

Unilever heeft een groep 'hackers' een uitnodiging gestuurd om volgende week op een evenement ideeën uitwerken die e-commerce in de toekomst sterk kunnen beïnvloeden.

50.000 dollar startgeld

Het evenement van Unilever zal plaatsvinden op 6 en 7 augustus en de genodigde hackers krijgen de opdracht om een honderd procent origineel idee te bedenken en uit te werken. Die ideeën moeten de aankopen van consumenten beïnvloeden nog voor ze terecht komen op de website van een retailer.


Het is de eerste keer dat Unilever dit soort hackathon organiseert. Er waren al meer van dergelijke samenkomsten, maar het is de eerste keer dat Unilever mensen van buiten het bedrijf uitnodigt. Voorheen ging het daarbij om bedrijven waarmee het al eerder samenwerkte. Nu is het op zoek naar nieuwe partners om mee samen te werken.


De verschillende oplossingen zullen bekeken worden door enkele belangrijke leden van het management. Ze gaan daarbij op zoek naar ideeën die ze daadwerkelijk naar de markt kan brengen. Zo wil het projecten die bezig zijn met onder andere 'slimme' badkamers of verpakkingen. Deelnemers kunnen tot 50.000 dollar (37.000 euro) krijgen voor het uitwerken van een idee. Het werkt daarvoor samen met de Unilever Foundry, een onderdeel van het bedrijf dat beginnende bedrijven ondersteunt, ook financieel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top