Unilever nodigt hackers uit | RetailDetail

Unilever nodigt hackers uit

Unilever nodigt hackers uit

Unilever heeft een groep 'hackers' een uitnodiging gestuurd om volgende week op een evenement ideeën uitwerken die e-commerce in de toekomst sterk kunnen beïnvloeden.

50.000 dollar startgeld

Het evenement van Unilever zal plaatsvinden op 6 en 7 augustus en de genodigde hackers krijgen de opdracht om een honderd procent origineel idee te bedenken en uit te werken. Die ideeën moeten de aankopen van consumenten beïnvloeden nog voor ze terecht komen op de website van een retailer.


Het is de eerste keer dat Unilever dit soort hackathon organiseert. Er waren al meer van dergelijke samenkomsten, maar het is de eerste keer dat Unilever mensen van buiten het bedrijf uitnodigt. Voorheen ging het daarbij om bedrijven waarmee het al eerder samenwerkte. Nu is het op zoek naar nieuwe partners om mee samen te werken.


De verschillende oplossingen zullen bekeken worden door enkele belangrijke leden van het management. Ze gaan daarbij op zoek naar ideeën die ze daadwerkelijk naar de markt kan brengen. Zo wil het projecten die bezig zijn met onder andere 'slimme' badkamers of verpakkingen. Deelnemers kunnen tot 50.000 dollar (37.000 euro) krijgen voor het uitwerken van een idee. Het werkt daarvoor samen met de Unilever Foundry, een onderdeel van het bedrijf dat beginnende bedrijven ondersteunt, ook financieel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.