Veel volk voor opening van Gentse vestiging NYX

Veel volk voor opening van Gentse vestiging NYX

Donderdag opende het Amerikaanse cosmeticamerk NYX een vestiging in Gent, wat heel wat belangstelling trok. Klanten stonden tot drie uur aan te schuiven om make-up van het bekende merk te bemachtigen.

Kwaliteit tegen scherpe prijzen

De eerste klanten stonden al om zes uur aan te schuiven voor de deur, drie uur voor openingstijd. NYX is momenteel dan ook één van de populairste cosmeticamerken, vooral bij een jonger publiek.

 

Het merk kwam twee jaar geleden in handen van L’Oréal en is sindsdien één van de snelst groeiende merken in de Verenigde Staten. NYX werd vijftien jaar geleden opgericht en opende vorig jaar zijn eerste Europese filiaal. De komende jaren wil het snel uitbreiden in Europa en in zowat alle grote steden een filiaal openen. Ook in België zullen nog dit jaar meerdere winkels de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Geen winkelcentrum meer aan The Loop in Gent

16/10/2017

Er komt geen groot winkelcomplex aan The Loop in Gent. Er is nog weinig draagvlak voor het project en dus heeft het stadsbestuur besloten om er de stekker uit te trekken. De plannen lagen al sinds 2010 op tafel.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Back to top