Viyo International zet opmars in de VS verder | RetailDetail

Viyo International zet opmars in de VS verder

Viyo International zet opmars in de VS verder

De Belgische producent van voedingssupplementen voor honden en katten Viyo International breidt de verdeling van zijn product Viyo Recuperation op de Noord-Amerikaanse markt uit. De groep gaat er samenwerken met de grootste dierenziekenhuisketen van de Verenigde Staten.

“Enorme hefboom voor reputatie en omzet”

Vanaf september 2013 zal Viyo Recuperation, een product dat ontwikkeld is om een snellere recuperatie van verzwakte honden en katten na ziekte of operatie te ondersteunen, actief worden gepromoot en ook worden verkocht in de Veterinary Centers of America (VCA) Antech Clinics in de Verenigde Staten.


Johan Varewyck, medeoprichter van Viyo International, noemt de samenwerking “een enorme hefboom voor de reputatie en omzet” van het bedrijf. “We zijn uiterst tevreden dat we deze stap kunnen zetten en dat we als Belgisch bedrijf kunnen samenwerken met VCA. Het is het resultaat van volgehouden investeringen in wetenschappelijk onderzoek, samen met diverse universiteiten in de wereld, zoals de universiteiten van Gent, Luik, Osaka, Utrecht en Texas.”


VS is grootste huisdierenmarkt

De Verenigde Staten zijn de grootste markt ter wereld voor kleine huisdieren, met een totale waarde van meer dan 50 miljard USD en een groeitrend van +7% per jaar.


Eerder dit jaar tekende Viyo International al een internationale distributieovereenkomst met het Franse bedrijf Virbac, het grootste onafhankelijke farmaceutische bedrijf voor dierengeneesmiddelen in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top