Viyo International zet opmars in de VS verder

Viyo International zet opmars in de VS verder

De Belgische producent van voedingssupplementen voor honden en katten Viyo International breidt de verdeling van zijn product Viyo Recuperation op de Noord-Amerikaanse markt uit. De groep gaat er samenwerken met de grootste dierenziekenhuisketen van de Verenigde Staten.

“Enorme hefboom voor reputatie en omzet”

Vanaf september 2013 zal Viyo Recuperation, een product dat ontwikkeld is om een snellere recuperatie van verzwakte honden en katten na ziekte of operatie te ondersteunen, actief worden gepromoot en ook worden verkocht in de Veterinary Centers of America (VCA) Antech Clinics in de Verenigde Staten.


Johan Varewyck, medeoprichter van Viyo International, noemt de samenwerking “een enorme hefboom voor de reputatie en omzet” van het bedrijf. “We zijn uiterst tevreden dat we deze stap kunnen zetten en dat we als Belgisch bedrijf kunnen samenwerken met VCA. Het is het resultaat van volgehouden investeringen in wetenschappelijk onderzoek, samen met diverse universiteiten in de wereld, zoals de universiteiten van Gent, Luik, Osaka, Utrecht en Texas.”


VS is grootste huisdierenmarkt

De Verenigde Staten zijn de grootste markt ter wereld voor kleine huisdieren, met een totale waarde van meer dan 50 miljard USD en een groeitrend van +7% per jaar.


Eerder dit jaar tekende Viyo International al een internationale distributieovereenkomst met het Franse bedrijf Virbac, het grootste onafhankelijke farmaceutische bedrijf voor dierengeneesmiddelen in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top