Viyo International zet opmars in de VS verder | RetailDetail

Viyo International zet opmars in de VS verder

Viyo International zet opmars in de VS verder

De Belgische producent van voedingssupplementen voor honden en katten Viyo International breidt de verdeling van zijn product Viyo Recuperation op de Noord-Amerikaanse markt uit. De groep gaat er samenwerken met de grootste dierenziekenhuisketen van de Verenigde Staten.

“Enorme hefboom voor reputatie en omzet”

Vanaf september 2013 zal Viyo Recuperation, een product dat ontwikkeld is om een snellere recuperatie van verzwakte honden en katten na ziekte of operatie te ondersteunen, actief worden gepromoot en ook worden verkocht in de Veterinary Centers of America (VCA) Antech Clinics in de Verenigde Staten.


Johan Varewyck, medeoprichter van Viyo International, noemt de samenwerking “een enorme hefboom voor de reputatie en omzet” van het bedrijf. “We zijn uiterst tevreden dat we deze stap kunnen zetten en dat we als Belgisch bedrijf kunnen samenwerken met VCA. Het is het resultaat van volgehouden investeringen in wetenschappelijk onderzoek, samen met diverse universiteiten in de wereld, zoals de universiteiten van Gent, Luik, Osaka, Utrecht en Texas.”


VS is grootste huisdierenmarkt

De Verenigde Staten zijn de grootste markt ter wereld voor kleine huisdieren, met een totale waarde van meer dan 50 miljard USD en een groeitrend van +7% per jaar.


Eerder dit jaar tekende Viyo International al een internationale distributieovereenkomst met het Franse bedrijf Virbac, het grootste onafhankelijke farmaceutische bedrijf voor dierengeneesmiddelen in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.