Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf | RetailDetail

Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf

Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf

De Duitse groep Beiersdorf, moederbedrijf van onder andere Nivea, heeft in het eerste kwartaal de omzet met net geen twee procent zien dalen. Het wijst daarvoor naar wisselkoerseffecten, die een sterke negatieve invloed hadden.

Resultaten onder de verwachtingen

Analisten hadden gerekend op een omzetstijging van 1,3% naar 1,73 miljard euro, maar Beiersdorf moest het stellen met een omzetdaling van 1,9% naar 1,67 miljard euro. Er was wel sprake van een organische groei van 2,4%, maar ook die was lager dan de verwachtingen van analisten (+3,3%).

 

In Europa steeg de omzet met bijna één procent naar 888 miljoen euro, in Amerika was er dan weer een terugval van 8,5% naar 287 miljoen euro (voornamelijk vanwege negatieve wisselkoerseffecten), terwijl ook de regio Afrika/Azië/Australië een omzetdaling van 2,7% kende. In West-Europa waren er goede prestaties in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. In Oost-Europa redde voornamelijk Rusland de meubelen voor de Duitse groep.

 

Beiersdorf verwacht voor het volledige boekjaar 2016 dat de omzet van de groep met 3 tot 4% zal groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld.