Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf | RetailDetail

Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf

Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf

De Duitse groep Beiersdorf, moederbedrijf van onder andere Nivea, heeft in het eerste kwartaal de omzet met net geen twee procent zien dalen. Het wijst daarvoor naar wisselkoerseffecten, die een sterke negatieve invloed hadden.

Resultaten onder de verwachtingen

Analisten hadden gerekend op een omzetstijging van 1,3% naar 1,73 miljard euro, maar Beiersdorf moest het stellen met een omzetdaling van 1,9% naar 1,67 miljard euro. Er was wel sprake van een organische groei van 2,4%, maar ook die was lager dan de verwachtingen van analisten (+3,3%).

 

In Europa steeg de omzet met bijna één procent naar 888 miljoen euro, in Amerika was er dan weer een terugval van 8,5% naar 287 miljoen euro (voornamelijk vanwege negatieve wisselkoerseffecten), terwijl ook de regio Afrika/Azië/Australië een omzetdaling van 2,7% kende. In West-Europa waren er goede prestaties in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. In Oost-Europa redde voornamelijk Rusland de meubelen voor de Duitse groep.

 

Beiersdorf verwacht voor het volledige boekjaar 2016 dat de omzet van de groep met 3 tot 4% zal groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Delhaize veert op na sterk kwartaal

09/05/2018

Tijdens de eerste drie maanden van 2018 wist Delhaize in België weer aan te knopen met groei. Ook online boekt de retailer vooruitgang, maar de stuntpromoties wegen wel op de marges.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.