Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf | RetailDetail

Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf

Wisselkoerseffecten drukken omzet Beiersdorf

De Duitse groep Beiersdorf, moederbedrijf van onder andere Nivea, heeft in het eerste kwartaal de omzet met net geen twee procent zien dalen. Het wijst daarvoor naar wisselkoerseffecten, die een sterke negatieve invloed hadden.

Resultaten onder de verwachtingen

Analisten hadden gerekend op een omzetstijging van 1,3% naar 1,73 miljard euro, maar Beiersdorf moest het stellen met een omzetdaling van 1,9% naar 1,67 miljard euro. Er was wel sprake van een organische groei van 2,4%, maar ook die was lager dan de verwachtingen van analisten (+3,3%).

 

In Europa steeg de omzet met bijna één procent naar 888 miljoen euro, in Amerika was er dan weer een terugval van 8,5% naar 287 miljoen euro (voornamelijk vanwege negatieve wisselkoerseffecten), terwijl ook de regio Afrika/Azië/Australië een omzetdaling van 2,7% kende. In West-Europa waren er goede prestaties in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. In Oost-Europa redde voornamelijk Rusland de meubelen voor de Duitse groep.

 

Beiersdorf verwacht voor het volledige boekjaar 2016 dat de omzet van de groep met 3 tot 4% zal groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Fusie legde Fnac Darty geen windeieren

22/02/2018

De Franse entertainment- en elektroretailer Fnac Darty, de groep boven het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft “een solide 2017” achter de rug. De omzet steeg immers met bijna 40%.

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top