Yves Rocher zoekt expansie in Vlaanderen en Brussel

Yves Rocher zoekt expansie in Vlaanderen en Brussel

Yves Rocher, de Franse pionier in plantaardige cosmetica, is op zoek naar nieuwe franchisenemers om zijn netwerk in Vlaanderen en Brussel uit te breiden. Daartoe mikt de groep veeleer op "betrokken handelaars" dan op "investeerders".

"Gemiddeld 300.000 euro omzet"

Yves Rocher telt in ons land meer dan 90 vestigingen, maar dat moeten er snel meer worden, zegt rekruteringsverantwoordelijke Annick Fournier: "We willen ons momenteel vooral richten op Vlaanderen en Brussel. We zijn op zoek naar enthousiaste franchisenemers voor de steden Lier, Gent, Genk, Antwerpen en Brussel."

 

"Het moet vooral iemand zijn die onze filosofie deelt. We zoeken meer handelaars die betrokken zijn bij de zaak dan investeerders. Onze franchisenemers moeten zich 100% focussen op de winkel en het schoonheidsinstituut", aldus nog Fournier. Uiteraard moeten kandidaten een diploma bedrijfsbeheer op zak hebben alsook toegang hebben tot het beroep van schoonheidsspecialiste. "Ofwel zijn ze daar zelf voor opgeleid, ofwel nemen ze er iemand voor aan."

 

De gemiddelde omzet van een Yves Rocher-vestiging bedraagt naar eigen zeggen 300.000 euro, exclusief het schoonheidsinstituut (dat moet nog eens minstens 20% van de omzet van de winkelactiviteit realiseren).

 

De Franse cosmeticaketen werd in 1959 opgestart door de Bretoen Yves Rocher. De eerste jaren verkocht de groep zijn plantaardige cosmetica uitsluitend via postorder, sinds 1969 ook via fysieke winkels. Intussen zijn dat er wereldwijd al ruim 4.000. Vandaag gebruiken 30 miljoen vrouwen ter wereld schoonheidsproducten van het merk Yves Rocher; in thuisland Frankrijk is dat één Française op de drie. De groepsomzet bedroeg in 2014 zo'n 2,31 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Back to top