Yves Rocher zoekt expansie in Vlaanderen en Brussel | RetailDetail

Yves Rocher zoekt expansie in Vlaanderen en Brussel

Yves Rocher zoekt expansie in Vlaanderen en Brussel

Yves Rocher, de Franse pionier in plantaardige cosmetica, is op zoek naar nieuwe franchisenemers om zijn netwerk in Vlaanderen en Brussel uit te breiden. Daartoe mikt de groep veeleer op "betrokken handelaars" dan op "investeerders".

"Gemiddeld 300.000 euro omzet"

Yves Rocher telt in ons land meer dan 90 vestigingen, maar dat moeten er snel meer worden, zegt rekruteringsverantwoordelijke Annick Fournier: "We willen ons momenteel vooral richten op Vlaanderen en Brussel. We zijn op zoek naar enthousiaste franchisenemers voor de steden Lier, Gent, Genk, Antwerpen en Brussel."

 

"Het moet vooral iemand zijn die onze filosofie deelt. We zoeken meer handelaars die betrokken zijn bij de zaak dan investeerders. Onze franchisenemers moeten zich 100% focussen op de winkel en het schoonheidsinstituut", aldus nog Fournier. Uiteraard moeten kandidaten een diploma bedrijfsbeheer op zak hebben alsook toegang hebben tot het beroep van schoonheidsspecialiste. "Ofwel zijn ze daar zelf voor opgeleid, ofwel nemen ze er iemand voor aan."

 

De gemiddelde omzet van een Yves Rocher-vestiging bedraagt naar eigen zeggen 300.000 euro, exclusief het schoonheidsinstituut (dat moet nog eens minstens 20% van de omzet van de winkelactiviteit realiseren).

 

De Franse cosmeticaketen werd in 1959 opgestart door de Bretoen Yves Rocher. De eerste jaren verkocht de groep zijn plantaardige cosmetica uitsluitend via postorder, sinds 1969 ook via fysieke winkels. Intussen zijn dat er wereldwijd al ruim 4.000. Vandaag gebruiken 30 miljoen vrouwen ter wereld schoonheidsproducten van het merk Yves Rocher; in thuisland Frankrijk is dat één Française op de drie. De groepsomzet bedroeg in 2014 zo'n 2,31 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.