Yves Rocher zoekt expansie in Vlaanderen en Brussel

Yves Rocher zoekt expansie in Vlaanderen en Brussel

Yves Rocher, de Franse pionier in plantaardige cosmetica, is op zoek naar nieuwe franchisenemers om zijn netwerk in Vlaanderen en Brussel uit te breiden. Daartoe mikt de groep veeleer op "betrokken handelaars" dan op "investeerders".

"Gemiddeld 300.000 euro omzet"

Yves Rocher telt in ons land meer dan 90 vestigingen, maar dat moeten er snel meer worden, zegt rekruteringsverantwoordelijke Annick Fournier: "We willen ons momenteel vooral richten op Vlaanderen en Brussel. We zijn op zoek naar enthousiaste franchisenemers voor de steden Lier, Gent, Genk, Antwerpen en Brussel."

 

"Het moet vooral iemand zijn die onze filosofie deelt. We zoeken meer handelaars die betrokken zijn bij de zaak dan investeerders. Onze franchisenemers moeten zich 100% focussen op de winkel en het schoonheidsinstituut", aldus nog Fournier. Uiteraard moeten kandidaten een diploma bedrijfsbeheer op zak hebben alsook toegang hebben tot het beroep van schoonheidsspecialiste. "Ofwel zijn ze daar zelf voor opgeleid, ofwel nemen ze er iemand voor aan."

 

De gemiddelde omzet van een Yves Rocher-vestiging bedraagt naar eigen zeggen 300.000 euro, exclusief het schoonheidsinstituut (dat moet nog eens minstens 20% van de omzet van de winkelactiviteit realiseren).

 

De Franse cosmeticaketen werd in 1959 opgestart door de Bretoen Yves Rocher. De eerste jaren verkocht de groep zijn plantaardige cosmetica uitsluitend via postorder, sinds 1969 ook via fysieke winkels. Intussen zijn dat er wereldwijd al ruim 4.000. Vandaag gebruiken 30 miljoen vrouwen ter wereld schoonheidsproducten van het merk Yves Rocher; in thuisland Frankrijk is dat één Française op de drie. De groepsomzet bedroeg in 2014 zo'n 2,31 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top