Zalando gaat ook make-up verkopen | RetailDetail

Zalando gaat ook make-up verkopen

Zalando gaat ook make-up verkopen
Zalando

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

“Natuurlijke volgende stap”

De verzorgingsproducten, van make-up tot parfums en huidverzorgingsproducten, zullen vanaf de lente van volgend jaar te vinden zijn op Zalando. De webshop kiest daarbij voor een breed assortiment in verschillende prijsklassen. Het bedrijf wil zo een one-stop-shop worden voor mode en lifestyle en hoopt natuurlijk dat klanten hun nieuwe outfit willen afwerken met de nodige schoonheidsproducten. Duitsland is de eerste markt waar het nieuwe assortiment wordt gelanceerd, pas in een latere fase zullen ook andere landen volgen.

 

Om het nieuwe assortiment ook tastbaar te maken wordt er in Berlijn een 'Beauty Concept Store' geopend. Die zal ook gebruikt worden als een plek om nieuwe producten te lanceren en om workshops te organiseren.

 

"Blijven marktaandeel winnen"

Ondertussen blijft Zalando zijn groei stelselmatig verderzetten: in het derde kwartaal steeg de omzet volgens de eerste cijfers met 27,5 tot 29,5%, naar een bedrag tussen 1,064 en 1,081 miljard euro. Over de eerste drie kwartalen heen groeit Zalando zo met ongeveer 24%.

 

“We blijven aan volle snelheid vooruitgaan met onze groeistrategie en blijven marktaandeel winnen”, zegt CEO Rubin Ritter. “De stap naar de beautymarkt is een natuurlijke volgende stap die de wensen van onze klanten weerspiegelt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.