Zalando start met verkoop schoonheidsproducten | RetailDetail

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten
Zalando

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

 

4.000 schoonheidsproducten

Zalando biedt binnen het nieuwe segment momenteel meer dan 4.000 producten van 150 merken aan. Daarnaast komt er in juni ook een fysieke conceptwinkel in Berlijn, waar Zalando ook workshops wil organiseren.

 

Om de online klant kennis te laten maken met de producten op de webshop, zal Zalando ook steevast proefmonsters meesturen. Zo wil het ook vermijden dat klanten aankopen moeten retourneren, omdat ze bijvoorbeeld niet bekend waren met de geur van het parfum dat ze hebben gekocht. Dat schrijft Emerce.

 

CEO Rubin Ritter liet eerder al verstaan dat de stap naar cosmetica een natuurlijk vervolg was voor Zalando en dat de vraag naar die producten bij de klant al langer aanwezig was. “Het laat ons toe om ons huidig assortiment te complementeren en onze positie als one-stop bestemming voor mode en lifestyle te versterken”, klonk het eerder al bij Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.