De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel
Shutterstock

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

 

Webcam toont beste koopjes

Het Duitse Walgenbach direkt verkoopt in zijn twee winkels in Düsseldorf vooral witgoedtoestellen met lichte schade, uit restvoorraden en van eindereeksen. “Die toestellen, die doorgaans maar kort voorradig zijn, online zetten en via een webshop verkopen, is onnodig duur,” staat te lezen op de website.

 

De verkoper van wasmachines en diepvriezers, die net als zoveel klassieke bedrijven vandaag veel omzet verliest aan online koopplatformen, kwam daarom op de proppen met een creatief lokmiddel: koopjesjagers krijgen via een webcam zicht op de mooiste promoties in de winkel - vaak enige stukken die tijdelijk aan flink verlaagde prijzen verkocht worden. 

 

Wie graag gouden zaken doet, zet de computer dan meteen af en rept zich naar de winkel om het koopje te bemachtigen, zo is de redenering. Of die verkoopstrategie ook daadwerkelijk vruchten afwerpt, is niet duidelijk, maar qua originaliteit kaapt de ‘Schnäppcam’ van Walgenbach alvast de eerste prijs weg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.