De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel
Shutterstock

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

 

Webcam toont beste koopjes

Het Duitse Walgenbach direkt verkoopt in zijn twee winkels in Düsseldorf vooral witgoedtoestellen met lichte schade, uit restvoorraden en van eindereeksen. “Die toestellen, die doorgaans maar kort voorradig zijn, online zetten en via een webshop verkopen, is onnodig duur,” staat te lezen op de website.

 

De verkoper van wasmachines en diepvriezers, die net als zoveel klassieke bedrijven vandaag veel omzet verliest aan online koopplatformen, kwam daarom op de proppen met een creatief lokmiddel: koopjesjagers krijgen via een webcam zicht op de mooiste promoties in de winkel - vaak enige stukken die tijdelijk aan flink verlaagde prijzen verkocht worden. 

 

Wie graag gouden zaken doet, zet de computer dan meteen af en rept zich naar de winkel om het koopje te bemachtigen, zo is de redenering. Of die verkoopstrategie ook daadwerkelijk vruchten afwerpt, is niet duidelijk, maar qua originaliteit kaapt de ‘Schnäppcam’ van Walgenbach alvast de eerste prijs weg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.