ALLO telecom sluit 27 verkooppunten

ALLO telecom sluit 27 verkooppunten

Base-dochter ALLO telecom gaat 27 winkels sluiten. Daarbij dreigen ruim 70 mensen hun baas te verliezen, kondigde de directie vanochtend aan op een ondernemingsraad.

"Telecomwereld en –consument sterk veranderd"

De telecomwereld is het voorbije jaar sterk veranderd: de verhoogde concurrentiedruk, de wijzigende regelgeving waardoor de consument makkelijker van operator verandert en de dalende tarieven hebben een fundamentele impact op de marges van telecombedrijven. Tegelijk verwacht de klant meer service en toegevoegde waarde wanneer hij een winkel binnenstapt.

 

"Er moet dus steeds meer geïnvesteerd worden om aan de wensen van de consument te voldoen, en dat – rekening houdend met een hoge concurrentie, die de marges verkleint – zet de rendabiliteit van de retailers onder druk", zegt managing director Marc Brodahl in een persmededeling.

 

"Toekomst overblijvende 45 shops veilig stellen"

Volgens de topman heeft de groep de voorbije maanden al flink bespaard in de uitgaven, zowel op de algemene kosten als op de personeelskosten. "Helaas blijken deze besparingen niet voldoende. De intentie tot reorganisatie die wij vandaag aankondigen heeft als doel de rendabiliteit van ALLO telecom en de toekomst van de overblijvende 45 shops veilig te stellen", aldus nog Marc Brodahl.

 

De aangekondigde "intentie tot sluiting" kan leiden tot het ontslag van 72 van de huidige 199 medewerkers. ALLO telecom telt vandaag nog 72 shops die de merken BASE, BASE business, Jim Mobile, Allo RTL, Sud Presse en Ortel verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Back to top