Amazon toont interesse in fysieke winkels RadioShack | RetailDetail

Amazon toont interesse in fysieke winkels RadioShack

Amazon toont interesse in fysieke winkels RadioShack

Volgens interne bronnen zou RadioShack plannen hebben om de helft van zijn winkels te verkopen aan Sprint Corp. en de andere helft te sluiten. Ook Amazon zou interesse tonen in enkele locaties van RadioShack.

Deal met Sprint nog niet rond

De Amerikaanse elektronicaketen RadioShack balanceert al een tijdje op de rand van de afgrond en de laatste weken werd het steeds duidelijker dat een redding veraf was. Maandag werd het aandeel nog geschorst op de beurs in New York.

 

Concurrent Sprint toont zich alvast bereid om de helft van de keten haar winkelnetwerk over te kopen. De winkels die worden verkocht aan Sprint zouden dan ook diens naam gaan dragen, waardoor RadioShack volledig uit het straatbeeld zal verdwijnen. De deal is wel nog niet volledig rond en het zou kunnen dat er nog een andere koper op de proppen komt die de naam wel behoudt.

 

Amazon wil in fysieke retail stappen

Een belangrijk signaal is echter dat ook e-commercereus Amazon interesse zou hebben om enkele locaties over te nemen, van zodra RadioShack het faillissement aanvraagt. Het zou die locaties dan gebruiken als showrooms en als plaatsen waar klanten hun bestellingen kunnen oppikken. Het zou voor Amazon een grote stap in de richting van fysieke retail betekenen. Eerder experimenteerde het e-tailbedrijf wel al met pop-upwinkels.


Momenteel heeft RadioShack meer dan 4.000 winkels in de Verenigde Staten. Sprint zou tussen 1.300 en 2.000 winkels willen overnemen. Bij RadioShack is er momenteel niemand die wil reageren op de geruchten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.