AO.com groeit met kwart in Europa | RetailDetail

AO.com groeit met kwart in Europa

AO.com groeit met kwart in Europa

De Britse online elektronicawinkel AO is in het derde kwartaal met 28,4% gegroeid in Europa. Daarmee doet de Europese markt het nog beter dan de thuismarkt, waar een groei van 10,3% was.

Groei op alle markten

“AO blijft vooruitgang boeken op zijn strategie op lange termijn, met omzetgroei in alle categorieën en op alle markten”, aldus CEO John Roberts. “We hebben goed gepresteerd in onze piekperiode, vooral op Black Friday.” De vergelijkbare omzet van AO.com steeg in het derde kwartaal met 12,3%: in het Verenigd Koninkrijk was dat 10,3%, terwijl die in Europa de hoogte in schoot met 28,4%. Dat is vooral te danken aan de expansie die het bedrijf het voorbije jaar kende op het Europese vasteland.

 

AO is sinds begin vorig jaar ook in Nederland beschikbaar, nadat het eerder al te vinden was in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Onlangs opende AO nog een nieuw distributiecentrum in Keulen, om de Europese markt zo beter te bevoorraden. In de eerste zes maanden van het boekjaar groeide de omzet van AO al met 22,9% naar 324,7 miljoen pond (380 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.