AO.com groeit met kwart in Europa | RetailDetail

AO.com groeit met kwart in Europa

AO.com groeit met kwart in Europa

De Britse online elektronicawinkel AO is in het derde kwartaal met 28,4% gegroeid in Europa. Daarmee doet de Europese markt het nog beter dan de thuismarkt, waar een groei van 10,3% was.

Groei op alle markten

“AO blijft vooruitgang boeken op zijn strategie op lange termijn, met omzetgroei in alle categorieën en op alle markten”, aldus CEO John Roberts. “We hebben goed gepresteerd in onze piekperiode, vooral op Black Friday.” De vergelijkbare omzet van AO.com steeg in het derde kwartaal met 12,3%: in het Verenigd Koninkrijk was dat 10,3%, terwijl die in Europa de hoogte in schoot met 28,4%. Dat is vooral te danken aan de expansie die het bedrijf het voorbije jaar kende op het Europese vasteland.

 

AO is sinds begin vorig jaar ook in Nederland beschikbaar, nadat het eerder al te vinden was in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Onlangs opende AO nog een nieuw distributiecentrum in Keulen, om de Europese markt zo beter te bevoorraden. In de eerste zes maanden van het boekjaar groeide de omzet van AO al met 22,9% naar 324,7 miljoen pond (380 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.