Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai | RetailDetail

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai
Shutterstock

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Today at Apple

Apple wil zich zo meer richten op een gevoel van gemeenschap en niet enkel op de verkoop van zijn eigen producten, zegt het bedrijf. Zo komen er in het nieuwe concept, dat ook naar alle andere winkels komt, workshops onder de naam ‘Today at Apple’. Angela Ahrendts, hoofd van de retailafdeling, hoopt dat klanten haar bedrijf gaan bekijken zoals pakweg Starbucks, dat voor veel mensen de ideale plek zou zijn om samen te komen.

 

Het nieuwe concept is de grootste verandering in de winkels, sinds ze vijftien jaar geleden voor het eerst zichtbaar werden in de winkelstraten. Ook toen kwam Apple met een opvallend concept, waarbij de winkels vooral opvielen vanwege hun grote glazen voorkant en grote open ruimtes in de winkel.

 

De winkel in Dubai is trouwens niet de eerste die het nieuwe concept krijgt. In de zomer van vorig jaar werd zo ook al de vestiging in San Francisco aangepakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.