Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai | RetailDetail

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai
Shutterstock

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Today at Apple

Apple wil zich zo meer richten op een gevoel van gemeenschap en niet enkel op de verkoop van zijn eigen producten, zegt het bedrijf. Zo komen er in het nieuwe concept, dat ook naar alle andere winkels komt, workshops onder de naam ‘Today at Apple’. Angela Ahrendts, hoofd van de retailafdeling, hoopt dat klanten haar bedrijf gaan bekijken zoals pakweg Starbucks, dat voor veel mensen de ideale plek zou zijn om samen te komen.

 

Het nieuwe concept is de grootste verandering in de winkels, sinds ze vijftien jaar geleden voor het eerst zichtbaar werden in de winkelstraten. Ook toen kwam Apple met een opvallend concept, waarbij de winkels vooral opvielen vanwege hun grote glazen voorkant en grote open ruimtes in de winkel.

 

De winkel in Dubai is trouwens niet de eerste die het nieuwe concept krijgt. In de zomer van vorig jaar werd zo ook al de vestiging in San Francisco aangepakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.