Apple toont nieuw winkelconcept | RetailDetail

Apple toont nieuw winkelconcept

Apple toont nieuw winkelconcept

Apple heeft in San Francisco een nieuwe winkel geopend volgens een nieuw concept. Dat concept werd mede ontwikkeld door Angela Ahrendts, die voorheen aan de leiding stond bij Burberry en sinds een jaar aan de slag is bij Apple.

 

Meer retailruimte

Ahrendts besloot voor het nieuwe concept Sir Jonathan Ive in te schakelen, die eerder al bekendheid verwierf met het design van de Mac, iPod en iPhone. Hij besloot om een winkel te ontwikkelen die meer retailruimte biedt en tegelijk ook meer licht binnen laat. Zo heeft de nieuwe winkel in San Francisco een glazen façade van 12 meter hoog. Het ontwerp doet daarbij denken aan het design van de computerschermen van Apple.

 

Ook het interieur werd aangepakt. Zo is de ‘genius bar’ voortaan de ‘genius grove’ met bijhorende bomen. Er werd ook een online reservatiesysteem toegevoegd, wat voor minder wachttijden in de winkels moet zorgen. Daarnaast werd er ook een ‘boardroom’ toegevoegd speciaal voor ondernemers en een ‘forum’, waar getuigenissen van bekende personen worden getoond op videoschermen.

 

Voor het eerst worden er in een winkel van Apple ook producten verkocht die niet door Apple zelf ontwikkeld zijn. Klanten kunnen in San Francisco bijvoorbeeld terecht voor speakers van het Franse merk Phantom.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Ook Leader Price breekt met 'hard discount'

07/06/2018

Leader Price, de ‘hard discount’-dochter van de Franse Groupe Casino, verandert het geweer van schouder. “Vandaag volstaan lage prijzen niet meer. De discount van de oude stempel verdwijnt”, hebben ze nu ook in Frankrijk begrepen.