Apple Watch verkoopt pak minder

Apple Watch verkoopt pak minder

Apple heeft het voorbije kwartaal nog maar de helft van het aantal Apple Watches verkocht dan een jaar eerder. Ook het marktaandeel ging er fiks op achteruit.

Hele markt daalt

In het voorbije kwartaal werden er volgens IDC 1,6 miljoen slimme horloges van Apple verscheept, dat is maar liefst 55% minder dan een jaar geleden, toen er 3,6 miljoen exemplaren verkocht werden. Het marktaandeel kreeg ook een fikse klap en daalde van 72 naar 47%. Apple blijft zo wel de grootste leverancier van smartwatches.

 

Samsung staat met 600.000 stuks, 200.000 meer dan vorig jaar, op de tweede plaats. De totale markt van de smartwatch was in het tweede kwartaal goed voor 3,6 miljoen stuks, een jaar geleden was dat nog 5,1 miljoen.

 

De daling komt niet helemaal onverwacht, aangezien de Apple Watch in het tweede kwartaal van vorig jaar gelanceerd werd en er dus een grote stormloop was, maar het is toch de eerste keer dat Apple moet toekijken hoe de populariteit van één van zijn producten zo snel daalt. De verkoop van de iPhone steeg bijvoorbeeld negen jaar op rij. Een nieuwe versie van de Apple Watch zou de verkoop terug kunnen aanzwengelen, menen analisten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Back to top