Base al uit de etalage gehaald | RetailDetail

Base al uit de etalage gehaald

Base al uit de etalage gehaald

De Nederlandse telecomgroep KPN heeft besloten zijn Belgische dochter Base toch (nog) niet te verkopen. De eerst biedronde voor de mobiele gsm-operator is precies een week geleden van start gegaan, maar de ontvangen biedingen zijn volgens KPN onvoldoende.

Meer potentieel dan markt toelaat

KPN laat in een persbericht weten dat de biedingen die het deze week van overname-kandidaten kreeg de sterke positie en vooruitzichten voor Base niet weerspiegelen. De groep wijt dat aan de huidige moeilijkheden op de financiële markten en besluit dan ook maar dat het op dit moment niet mogelijk is om een goede prijs te krijgen voor de provider.

 

Er wordt algemeen aangenomen dat er zich initieel vijf geïnteresseerde overnemers hebben aangediend, met name telecomgroep Telenet, mediareus De Persgroep en de private investeerders Blackstone, Cinven en Providence. Telenet liet afgelopen maandag echter al weten zijn bod terug te trekken. Het bedrijf uit Mechelen wil zich eerst toespitsen op de interne winkel en is begonnen met de terugkoop van eigen aandelen, volgens sommige analisten met de bedoeling de onderneming van de beurs te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

14/03/2018

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.