BCC gaat samenwerking aan met bol.com | RetailDetail

BCC gaat verkopen via bol.com

BCC gaat verkopen via bol.com
BCC

Elektronicaketen BCC en webshop bol.com gaan samenwerken. Daarbij zal BCC starten met de verkoop van groot- en klein-huishoudelijke artikelen en televisies via bol.com. In de toekomst wordt het assortiment nog uitgebreid.

Aanvullende services

“Niemand kan in zijn eentje in alles de beste zijn, met deze samenwerking verbinden we de e-commercekracht van bol.com met de fysieke wereld van BCC. Onze expertise in consumentenelektronica en ons winkelnetwerk maken dat we samen de beste invulling kunnen geven aan de customer journey in ons marktsegment in Nederland”, aldus Herman Bramer, algemeen directeur bij BCC.

 

“We starten in de loop van volgende week met het aanbieden van ons assortiment via bol.com en kijken met elkaar naar de mogelijkheden om in de toekomst samen extra services aan te bieden.” Die extra services kunnen gaan van de installatie van aangekochte toestellen bij de klant thuis, tot herstellingen of retouren via de fysieke winkels van BCC.

 

“We zijn heel enthousiast dat BCC met ons een partnership aangaat, want we zijn ervan overtuigd dat samenwerken vandaag de dag het succes vormt voor retail. Je kunt elkaar versterken door expertises en kennis samen te voegen”, zegt Huub Vermeulen, algemeen directeur bij bol.com.

 

Bol.com voegt zo opnieuw een partner toe aan zijn platform. Ondertussen worden al een derde van alle verkopen bij de webshop via die partners afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

Bol.com ijvert voor database met duurzame keurmerken

30/04/2018

Bol.com wil ‘duurzaamheid’ opnemen als criterium waarop klanten kunnen filteren, maar dat blijkt niet eenvoudig. Een overkoepelende digitale database van duurzame keurmerken bestaat vandaag nog niet en daar is zeker nood aan, aldus de webwinkel.